Izbornik
Naslovnica Gradovi Sisak
Plan mjera za bolji gradski promet

Do 2030. u Sisku više autobusa, javni bicikli i usluga carsharinga

Pametne nadstrešnice za punjenje mobitela ili laptopa u Sisku
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
Udio javnog prijevoza u gradu samo je 8 posto, čak 47 posto putovanja odvija se osobnim vozilom, 36 posto pješice te osam posto biciklom

Tvrtka Deloitte je, uz financijsku potporu Europske banke za obnovu i razvoj, napravila opširan plan održive urbane mobilnosti grada Siska, čiji je dio posvećen javnom gradskom prijevozu.

Stručnjaci su utvrdili da je udio javnog prijevoza u Sisku zabrinjavajuće nizak. Na njega otpada samo 8% putovanja, od čega tri otpada na vlak, a pet posto na autobuse. Čak 47% putovanja odvija se osobnim vozilom, 36% pješice te osam posto biciklom. Utvrđen je i pad broja putnika u gradskom autobusnom prometu za 21 posto od 2011. do 2015. godine, iako je u zadnjih godinu dana taj broj ipak povećan za 3,6 posto.

Stoga stručnjaci Prometnog fakulteta u Zagrebu i Deloittea preporučuju niz mjera kako bi autobusni prijevoz u Sisku učinili privlačnijim te putovanja javnim gradskim prijevozom povećali na 17 posto do 2030. godine.

Neki prijedlozi poput autobusnih stajališta s kvalitetnim vizualnim identitetom već su se počeli realizirati. Tako su postavljena dva nova autobusna stajališta, a planom se predviđa zamjena svih postojećih do 2030. godine. Stajališta bi u budućnosti imala i displeje. Najvažniji prijedlozi tiču se gradske vožnje pa se predlaže da, umjesto sadašnjih pet linija, budu tri čije trase ne bi bile bitno promijenjene osim što bi se jedna produžila na Tomčev put i ulicama Ive Rukavine Siđe, Mije Goričkog i Nikole Tesle.

Zajedničke vožnje prema Zagrebu

Predlaže se i uvođenje linije prema Galdovu kao i povećanje učestalosti polaska gradskih linija sa sadašnjih 30 na barem 20 minuta te usklađivanje reda vožnje autobusa sa željezničkim polascima i dolascima. Prijedlog je i uvođenje pojedinačne karte koja bi vremenski trajala jedan sat te bi omogućila vožnju neovisno o smjeru i relaciji unutar gradskog područja. Naplata karata u autobusu traje dugo pa se predlaže uvođenje prodaje izvan vozila, i to po nižoj cijeni.

Poseban je prostor posvećen sustavu javnih bicikala, tj. iznajmljivanju bicikala. Za Sisak se predlažu četiri terminala s 40 mjesta i 30 bicikala, a terminali bi bili pokraj željezničkog kolodvora u Sisku i Capragu, na tržnici Kontroba te na Viktorovcu kod Metalurškog fakulteta.

Predložen je i razvoj usluge javnih automobila, tzv. carsharinga, jer je primjetno korištenje zajedničkih vožnji u dnevnim migracijama stanovnika na relaciji Sisak – Zagreb – Sisak.

Predviđeni troškovi ulaganja za javni prijevoz do 2030. godine su 68 milijuna kuna, od čega 40 milijuna otpada na zamjenu autobusa, kupljenih ove godine, u 2030. godini. U 2017. trebalo bi se uložiti 5,5 milijuna kuna.