Izbornik
Naslovnica Gradovi Sisak
Plan urbane mobilnosti

Novi most preko Kupe da se smanji prometno opterećenje središta Siska

Sisak, panorama
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
S gradnjom novog mosta stari bi se most zatvorio za sav promet motornih vozila, čime bi se zaštitio od daljnjeg propadanja zbog intenzivnog promet

“Neophodna je gradnja novog cestovnog mosta preko Kupe koji bi smanjio prometno opterećenje središta grada 15 posto te smanjio vrijeme putovanja iz jednog kraja grada u drugi za oko šest minuta”, ističu autori Plana urbane mobilnosti grada Siska koji je do 23. prosinca na javnom uvidu.

- Cilj ovog plana je da promet u gradu omogući građanima bolju mobilnost, ekonomski razvoj, bolju zaštitu okoliša, ali i bolju prilagodbu prometa najranjivijim skupinama u prometu. Također, ovaj plan Gradu Sisku omogućuje i pristup fondovima EU - ističe voditelj tima izrade Plana Davor Brčić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Plan je Gradu donirao EBRD, u sklopu ovogodišnje nabave novih autobusa, a izradili su ga stručnjaci Deloittea i Prometnog fakulteta u Zagrebu.

Uz konstataciju kako je novi most preko Kupe nužan, Plan donosi i cijeli niz mogućih koraka u prometu koje je moguće učiniti i prije njegove gradnje, a sve radi smanjenja putovanja osobnim automobilima u gradskom području.

Izmjene u sustavu jednosmjernih ulica

Tako do 2020. godine autori Plana predlažu određene izmjene u sustavima jednosmjernih ulica gradskog središta. Rimska ulica, po tom prijedlogu, ostaje jednosmjerna, a jednosmjerna postaje od juga prema sjeveru i Ulica dr. Ante Starčevića, koja je sada dvosmjerna. Dvosmjerna bi postala u cijeloj duljini i Frankopanska ulica uz uvođenje semafora na raskrižju s Ulicom F. Lovrića, a Radićeva ulica postupno postaje pješačka zona u kompletnoj svojoj dužini.

S gradnjom novog mosta stari bi se most zatvorio za sav promet motornih vozila, čime bi se zaštitio od daljnjeg propadanja zbog intenzivnog prometa. Predložene su i četiri opcije za autobusni prijevoz iz smjera kolodvora do budućeg novog mosta, koji će se nalaziti paralelno s postojećim Željezničkim.

Autori su obradili i sva postojeća semaforizirana raskrižja u Sisku, utvrdivši kako većina uređaja na tim raskrižjima ne radi prometno ovisno, iako su opremljeni detektorima, kako signalni programi nisu usklađeni s gustoćom prometa, a da ne postoji ni sustav koordinacije, tj. zelenog vala u Strossmayerovoj ulici, gdje je on moguć.

Stoga su predložili, kako bi se ubrzao i pojednostavnio promet, dodavanje prometnog traka na raskrižje kod Konzuma, ukidanje treptajućeg zelenog na glavnom križanju kod Park šume Viktorovac te križanju Ulica F. Hefelea i M. Celjaka kao i koordiniranje rada triju semafora u Strossmayerovoj ulici, od starog mosta do Gundulićeve ulice, radi protočnosti prometa. Kod hotela Panonija i tržnice Kontroba predlaže se zamjena zastarjelih semafora.