Koprivnica ispred Amsterdama

Podravci po broju internetskih priključaka i bicikla bolji od Nizozemaca

Gradovi
Bicikli, Koprivnica Fotografija: Marijan Sušenj/PIXSELL
Dva grada moguće je usporediti zahvaljujući tome što je Koprivnica prošle godine dobila ISO Certifikat 37120:Održivi razvoj – indikatori za gradske službe i kvalitetu života, poznatiji kao Smart City certifikat

Amsterdam, jedan od najposjećenijih gradova u svijetu koji godišnje obiđe oko 3,5 milijuna turista, postao je zanimljiv grad za investitore koji otvore 120 novih tvrtki godišnje. Jedna od prednosti je aerodrom Schiphol na kojem je smješteno čak 500 tvrtki s više od 65.000 zaposlenih! Može li Koprivnica iz primjera Amsterdama izvuči neke pouke?

Analitičari su usporedili ta dva grada zahvaljujući tome što je Koprivnica prošle godine dobila ISO Certifikat 37120:Održivi razvoj – indikatori za gradske službe i kvalitetu života, poznatiji kao Smart City certifikat, kao prvi grad u regiji i sedmi grad u Europi. Projekt certifikacije provodi World Council on City Data (WCCD). Od 100 indikatora Koprivnica je dokazala ispravno mjerenje 46 osnovnih i 48 pomoćnih indikatora čime je osvojila najviši nivo certifikacije "Platinum".

Uz ostalo, sad je moguća i usporedba s ostalim certificiranim gradovima bez obzira na veličinu. Kako podravska "metropola" nema zračnu luku, kao poveznica s glavnim gradom Nizozemske uzeta je tendencija investiranja u urbanu mobilnost. Analiza je pokazala da u javnom prijevozu Koprivnica nije u istom položaju s Amsterdamom, no zato jest u biciklističkom prometu.

- Amsterdam i Koprivnica su jednako kvalitetni za pješake i bicikliste koji koriste javni prijevoz. Grad Koprivnica ima dugogodišnju tradiciju biciklističkog prometa i najviše kilometara biciklističke infrastrukture po broju stanovnika u Hrvatskoj - navodi se u analizi WCCD-a, u kojoj se tvrdi da Koprivnica u biciklističkom prometu stoji bolje od Zagreba, ali i od jednog Los Angelesa, Toronta, ili San Diega.

U Amsterdamu se 27 posto svih putovanja odvija biciklima, a svaki dan građani na 490.000 bicikala prijeđu oko dva milijuna kilometara. Na pet lokacija u gradu postavljene su stanice za iznajmljivanje bicikala, a građani uslugu vožnje plaćaju, za razliku od Koprivnice gdje građani besplatno mogu koristiti vožnju javnim biciklom.

Usporedba s Mekom

Koprivnica ima 25,91 kilometara javnog prijevoza manjeg kapaciteta (autobusi) na 100.000 stanovnika, naspram 26,26 koliko ima Amsterdam, i čak 226 kilometara biciklističkih staza na 100.000 stanovnika, dok Amsterdam ima 76 km. Analitičari su usput istaknuli podatak da je u Amsterdamu stopa nezaposlenosti devet posto, a u Koprivnici 10,37.

- Grad Koprivnica na 100.000 stanovnika ima više internetskih priključaka od Amsterdama. U Koprivnici više od 50 posto stanovništva ima internetski priključak – ističe se u rezultatima analize. Amsterdam mnogo bolje stoji u broju visokoobrazovanih građana, 31.600 na 100.000 stanovnika, a Koprivnica ih ima 15.875.

Dok Koprivnica ima 1626 tvrtki na 100.000 stanovnika, Amsterdam ih ima 9879. Prosječna životna dob građana u nizozemskom glavnom gradu veća je za tri godine (80). Prije Amsterdama obavljena je usporedba s Buenos Airesom i Mekom u Saudijskoj Arabiji. Koprivnica ima 220 vatrogasaca na 100.000 stanovnika, a Meka 45, dok je stopa kaznenih djela nad imovinom u Koprivnici 353 na 100.000 stanovnika godišnje, a u Meki 299.

Koprivnica ima čak 816 liječnika na 100.000 stanovnika, a Meka 174, a i u broju medicinskih sestara i bolničkih kreveta Koprivnica višestruko nadmašuje Meku. Gradovi s certifikatom rezultate mogu koristiti za ocjenu rada gradskih službi i kvalitete života. Certifikat vrijedi godinu dana i potom ga treba obnoviti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje