Izbornik
Naslovnica Gradovi Split
Prvi dan škole

Prvašići se pohvalili: čitaju i pišu, a važno im je da imaju prijatelje

Prvi dan škole u OŠ Medvedgrad
1/5
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
U novu školsku godinu krenulo je 40.115 učenika. Ispratili su ih roditelji, odgojitelji iz vrtića, ali i župnici...

S prvim danom ove školske godine, nakon 25 godina čekanja i promjene čak četiriju gradonačelnika, splitski su osnovnoškolci napokon sjeli u novosagrađenu školu.

OŠ Žnjan-Pazdigrad prostire se na 7800 četvornih metara, a ove godine u školu, za koju je Ministarstvo obrazovanja izdvojilo 30 milijuna kuna, u 15 razrednih odjela upisano je 326 učenika. Baš njima jučerašnji je prvi dan bio jedan od najposebnijih, a novim ulaganjima ovi će osnovnoškolci dostići onaj standard koji je i predviđen reformom obrazovanja – imat će jednosmjensku nastavu. Ništa manje oduševljenja nije bilo ni među učenicima područne Osnovne škole “Hugo Badalić“ u naselju Jelas u Slavonskom Brodu – oni će u ovoj školskoj godini na raspolaganju imati novu sportsku dvoranu čija je gradnja koštala 7,4 milijuna kuna.

– Presretni smo što smo napokon dočekali otvaranje sportske dvorane. Ne treba ni govoriti koliko će ona značiti djeci, ali i cijeloj zajednici s obzirom na to da već imamo upite brojnih sportskih udruga koje su zainteresirane za korištenje dvorane – kazala je ravnateljica škole Irena Čugura-Ćerić, čiji su učenici do sada sate tjelesnog održavali u školskim hodnicima.

'Sve je nekako veliko'

– Već znam čitati i pisati. Imam stariju sestru pa ne mislim da je škola strašna. Ona mi je već puno toga objasnila. Rekla mi je i da u školi ne smijem podrigivati, kao što se kod kuće znam šaliti, jer da ću se jako osramotiti – kazao je Dorijan Podvorec, jedan od 1059 djece koja su u Karlovačkoj županiji krenula u prvi razred. Jedna je to od tri naše županije u kojoj je ove godine više prvašića nego lani.

– To je zbog škola Dubovac i Turanj koje imaju više učenika i u kojima je povećan i broj mališana u područnim školama. U Tušiloviću, turanjskoj područnoj školi, primjerice, deset je prvašića, šest više nego lani. Zato smo im uredili učionice i sanitarni čvor. Manje je učenika u OŠ “Braća Seljan”, Mahično, Skakavac, Rečica – kazao je Damir Mandić, karlovački gradonačelnik. Ta je županija u škole ove godine uložila 15 milijuna kuna.

Da u školskoj klupi ne očekuje nikakve probleme, već naprotiv – da će na nastavi biti odlično, smatra i sedmogodišnja Vukovarka Ivana Kosanović. Ipak, kaže, prvog dana škole sve joj se činilo tako velikim – i škola i učionica.

– Najviše mi se sviđa što su mi tu prijatelji pa ćemo se i dalje družiti. I učiteljica mi je dobra. Lijepa je i učionica i škola. Sve je nekako veliko – otkrila je svoje dojmove ova učenica.

Blagoslov župnika

Ona je samo jedna od brojnih vukovarskih školaraca kojima je Grad iz proračuna za 450 tisuća kuna nabavio udžbenike, bilježnice i obuću za školu. Da je prvi dan škole važan događaj, svjedoče i prvašići OŠ Draškovec iz Međimurske županije koji njeguju običaj da odgojiteljice iz vrtića svoje dojučerašnje mališane isprate u školske klupe – baš kao što su ispratile Edija Horvata (6,5) iz Čukovca. Početak nastave dočekao je s veseljem i radosnim iščekivanjem, makar, svjedoči to njegova majka Danijela Mihoci, bilo je i trenutaka kada je, svjestan da je ići u školu daleko ozbiljnije nego ići u vrtić, posustajao i znao reći da “on u školu ne bu išel”. No jučer je ponosno poručio da mu se škola sviđa. Jučer je u Novskoj otvorena i Katolička osnovna škola u koju se upisalo 13 učenika. Treća je to takva škola u Požeškoj biskupiji.

– Ovo je katolička građanska škola u kojoj želimo biti na pomoć roditeljima koji znaju da život nije smislen ako nije dio nekog vrijednosnog sustava – naglasio je biskup Antun Škvorčević koji je na početku školske godine blagoslovio učenike, učitelje i školu. Upravo tradiciju blagoslova učenika iskoristile su i brojne druge škole na cijelom području Hrvatske – i župnici su u prvi dan ispratili prvašiće.

Takva tradicija u nadležnosti je ravnatelja škola, a kako poručuju, svjedoči dobrom odnosu škole i lokalne zajednice.