Karlovački maturant Albert Gajšak

Igraćom konzolom privukao investitore: želio 10.000, skupio 100.000 dolara

Vijesti
Albert Gajšak Fotografija: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL Pogledajte galeriju
Vjerujem da ću u travnju isporučiti prvih stotinu proizvoda, a sve ostalo u svibnju – zadovoljan je karlovački maturant

- Nisam očekivao ovako velik odaziv 'ulagača' i moram reći da sam oduševljen. To je i veliki poticaj meni za daljnji rad, ali i dokaz da postoji tržište za ovakve pomalo ekstravangantske, mejkerske proizvode. To što radim me iznimno veseli – priča nam Albert Gajšak, genijalni karlovački Gimnazijski maturant koji je prije nekoliko dana zatvorio svoju prvu starter kampanju na Kickstarteru. Njome je u 25 dana planirao "osigurati" deset tisuća dolara za 100 prodajnih jedinica svoje, u hrvatskoj jedinstvene igraće konzole koju je nazvao MAKERbuino. No, u svega nekoliko dana kampanje premašio je željeni iznos, da bi sakupio čak 100.000 dolara za koliko je kupljeno čak 1.800 jedinica igraće konzole. Interes su pokazali, između ostalih, i trgovci iz Južne Koreje, Kine, JAR-a i SAD-a.

- Kupci, odnosno donatori plate za proizvod, ulože u posao. Vjerujem da ću u travnju isporučiti prvih stotinu proizvoda, a sve ostalo u svibnju. Pomoći će mi otac, brat, prijatelji. Sav novac ulažem u razvoj proizvodnje, zbog čega sam registrirao i tvrtku koja se zove CircuitMess. Naime, čitava ideja kickstartera je "paljenje na guranje" nečije tvrtke koja se želi baviti inovativnim proizvodima, kao što je moja – priča nam A. Gajšak.

Posebnost njegove igraće konzole, koju je osmislio prije par godina i prodavao na sajmovima, je u tome što naručioc, prije nego što se počne igrati na konzoli, mora istu sastaviti i to prema uputama koje dobije, a kroz sastavljanje, zapravo i nauči dosta toga; od lemljenja, poznavanja nekih osnova elektronike i osnovnih elektroničkih komponenti, programiranje mikroračunala, proširivanje igraće konzole softverskim i hardverskim proširenjima, te još neke tehničke stvari koje, smatra Gajšak, onome tko naručuje konzolu nisu strane, već mu mogu donijeti zadovoljstvo, pobuditi strast stvaranja novog proizvoda koju je on osjetio dok je radio konzolu.

 

- MAKERbuino je namijenjen svima koji su stariji od 11 godina i žele na zabavan način nešto korisno naučiti. Potrebno je vrlo malo predznanja. Iako sam maturant Gimnazije i planiram upisati fakultet iz područja elektronike u Hrvatskoj, zapravo sam većinu naučio sam. Kao klinac u osnovnoj školi upisao sam se u Zajednicu tehničke kulture i tada je sve krenulo, a oni mi i financijski i s prostorom pomažu i sada. Bez njih bi malo toga napravio. Hoću reći, da onaj tko želi, puno toga može sam naučiti, istražiti, stvarati – dodaje Albert Gajšak koji je već osvojio svjetske sajmove s projektom Crobotix gdje je s kolegom Filipom Jakšićem napravio više modela robota.

Nije stoga niti čudno da je u njegov MAKERbuino uložio i Tomislav Car, Karlovčanin, suosnivač tvrtke Infinum, najveće hrvatske tvrtke za proizvodnju mobilnih aplikacija. Pomogao mu je i Hrvoje Hafner, stručnjak za crowdfunding i prijatelji iz razreda. Albert Gajšak, među svojim novim idejama ima i razvoj inovativne vrste mobilnog telefona koji će, kao i MAKERbuino, biti i poučan za onoga tko će ga nabaviti.

Inače, u starter kampanjama do sada se u Hrvatskoj našlo 20-ak raznih projekata i svi su redom softverski. No, Gajšak je prvi napravio hardverski projekt, konzolu, dakle uređaj koji se drži u ruci, koji nije program kojeg autor može napraviti na računalu bilo gdje. Albert, da bi proizveo dijelove MAKERbuina, ima čitavu kutiju alata od kojih sastavlja svoj izum.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje