strateški interes

Nextbike sustav javnih bicikala širi se u još pet hrvatskih gradova

Vijesti
nextbike Fotografija: Dino Stanin/PIXSELL
Nextbike sustav javnih bicikala širi se u 15 hrvatskih gradova, Zagreb ima najveći broj korisnika, a sljedeće godine može prestići Ljubljanu kao trenutnog lidera u regiji što bi bio iskorak Zagreba u kontekstu održive mobilnosti

Na konferenciji za novinare na Trgu kralja Tomislava, gdje je prije četiri godine postavljena prva stanica s javnim biciklima u Hrvatskoj, iz Nextbikea su predstavili rezultate četverogodišnjeg rada sustava javnih bicikala koji danas broji oko 20 000 registriranih korisnika.

Do sada postoji u deset, a od srpnja pokreće sustave u pet novih gradova čime će postati treća zemlja po broju nextbike gradova u Europi. U svibnju će doći u Veliku Goricu i Sisak, a do srpnja u Jastrebarsko, Metković i Poreč.

Nextbike je pokrenut i u Sarajevu gdje je odlično prihvaćen i u samo godinu dana dobio 5.000 korisnika, a ovoga ljeta stiže i u Tuzlu.

Iz Nextbikea kažu da su najpovoljniji, najbrži, najzdraviji i najzabavniji prijevoz u gradu. To znači da značajno smanjuje emisiju štetnih plinova, buku, prometne gužve i probleme s parkiranjem dok bicikliranje pozitivno utječe na psihofizičko zdravlje.

Podsjećaju da jednom registrirani korisnik, za samo 79 kuna godišnje članarine, nextbike bicikle može koristiti u više od 120 gradova u svijetu.

U suradnji s  Fakultetom prometnih znanosti, Crvenim križem i drugima, Nextbike organizira školu bicikliranja, potiče gradove na unapređenje biciklističke infrastrukture. 

Sustav javnih bicikala proglašen je komunalnom djelatnošću od strateškog interesa, a inicijatori projekta su izrazili nadu da će Grad Zagreb pružiti adekvatnu podršku daljnjem razvoju tog oblika održive mobilnosti.

"Tome se nadaju postojeći korisnici, ali i potencijalnih 100.000 novih korisnika, koji bi postali i stvarnim korisnicima ako se omogući proširenje mreže stanica na barem 50 lokacija diljem Zagreba. To bi trebalo biti popraćeno i unapređenjem biciklističke infrastrukture kao bitnog preduvjeta za masovno korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva općenito", ističu.

Nextbike je jedan od svijetlih primjera brzorastućeg svjetskog pokreta ekonomije dijeljenja (sharing economy) koja zastupa ideju da ljudi teže k dijeljenju stvari koje ne moraju posjedovati, kažu u priopćenju.

"Potaknuti strašću i entuzijazmom da Hrvatskoj i regiji priuštimo ono što neki već odavno imaju, ali i zahvaljujući tvrtkama pokroviteljima koje su prepoznale društveno odgovornu komponentu, gradskom proračunu uštedjeli smo do sada više od tri milijuna kuna. Želimo da Zagreb bude lider održive mobilnosti predvodeći bike-sharing boom", rekao je direktor tvrtke Sustav javnih bicikala Krešimir Dvorski.

Nextbike 12. svibnja svim novim korisnicima poklanja još jednu dodatnu članarinu kako bi potaknuli što veći broj ljudi na korištenje tog prijevoza. Kazali su da se na veliku "Večernjakovu biciklijadu", koja će se održati 13. svibnja i na kojoj se očekuje 2.000 biciklista, može biciklirati i nextbikom, koji osigurava besplatno korištenje javnih bicikala.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje