Izbornik
Naslovnica Županije Karlovačka
obnova vrijedna 1,103 milijuna kuna

Građani napokon dočekali uređenje starog mosta preko rijeke Dobre

Most na Dobri
1/6
Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
Izvođač će ovaj most potpuno ukloniti. Bit će postavljena četiri armirano – betonska nosača koji će držati 65 kubika drvene, hrastove građe

Most na rijeci Dobri star je 36 godina. Vrijeme je učinilo svoje, jer nosiva konstrukcija nikada nije mijenjana, drvo truli, nagrizaju ga i dabrovi, a i vodostaj rijeke nakon gradnje HE Dobra u Lešću, dodatno nagriza konstrukciju mosta koji je zadnjih nekoliko godina nesiguran za prolazak automobilima.

- Desetljeće tražimo sanaciju, a radili su se sitni popravci, ono što se moglo. Vozili smo na vlastitu odgovornost kako bismo 'uštedjeli' desetak kilometara vožnje preko drugih mostova. Sada smo, napokon, dočekali da most ide u kompletnu obnovu - priča nam Ivan Hrastovčak, predsjednik Mjesnog odbora Tomašnica, naselja na ozaljskoj strani rijeke. Na drugoj je obali karlovačko naselje Zadobarje.

Tamošnji mještani imaju iste probleme; dotrajali most koji spaja dva naselja čiji mještani žive kao da su u jednom naselju. Mališani iz Tomašnice samo su morali prijeći most i za par su minuta u područnoj školi u Zadobarju koja trenutno ima ukupno devet mališana. U Zadobarju je trgovina.

Željka Dumešića, čiji će sin za tjedan dana biti jedini učenik četvrtog razreda u područnoj školi u Zadobarju, veseli dogovor da će mališane, za trajanja obnove mosta, autobusi prevoziti okolnim cestama na nastavu.

Obnova bi trebala biti gotova do Božića

Po riječima Stjepana Turkovića, direktora Županijske uprave za ceste, obnova vrijedna 1,103 milijuna kuna trebala bi završiti do Božića.

Izvođač će ovaj most potpuno ukloniti. Bit će postavljena četiri armirano – betonska nosača koji će držati 65 kubika drvene, hrastove građe. Bit će 'ugrađeno' i 25 kubika betona, 10 tona željeza, pa će nosivost mosta dugog 45 metara biti čak 30 tona – pojasnio je Turković.

No, obzirom na sve manja sredstva koja ŽUC ima, obnova ne bi započela niti sada, da aktualni župan nije predložio tripartitno plaćanje sanacije.

- Karlovac,Ozalj i Županija platit će obnovu. Ovaj most ima ambijentalnu vrijednost, spaja, zapravo, dva grada i ukoliko smo ovim načinom plaćanja ubrzali projekt, to bi mogao biti i model za druge projekte - kazao je župan Damir Jelić koji je s gradonačelnikom Karlovca Damirom Mandićem i prvom damom Ozlja Gordanom Lipšinić obišao gradilište.

Mandić je naveo kao je i most na Kupi koji spaja karlovačka naselja Hrnetić i Velika Jelsa zatvoren jer uskoro počinje i njegova obnova. G. Lipšinić dodala je kako i Ozalj čeka gradnja novog mosta u Gornjem Pokuplju koji bi trebao zamijeniti dotrajali željezni most. Gradnju vrijednu čak 40 milijuna kuna platit će Hrvatske ceste.