Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Investicija od 200 milijuna kuna

U Krilu Jesenicama megaluka za kruzere, mještani protiv devastacije plaže

Dugi Rat mega luka
1/7
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Bila bi to najveća luka takve vrste na Jadranu, veća i od splitske. Planirano je oko 200 vezova, svaki širine 10,5 metara i duljine 50 metara

Projekt megaluke u Krilu Jesenicama, trenutačno najveći takve vrste na Jadranu, bio je tema jučerašnje javne rasprave o izmjeni prostornog plana uređenja općine Dugi Rat kojim bi se omogućila njezina gradnja.

Naime, na poticaj Udruge privatnih brodara i Općine Dugi Rat sagradit će se velika luka dimenzija 700 puta 200 metara za privatne kruzere. Planirano je oko 200 vezova, svaki širine 10,5 metara i duljine 50 metara. Nova luka gradit će se 200 metara istočnije od postojeće, na šljunčanoj plaži, pa je dio stanovnika iznimno nezadovoljan predloženom gradnjom.

Propast će iznajmljivači

Krilo Jesenice poznato je privatnim brodarima koji su se turizmom počeli baviti kad su svoje brodove za prijevoz pijeska preuredili u kruzere. Imaju 157 brodova, do ljeta će se flota povećati za još 10. Problem s vezovima riješili bi gradnjom nove luke, koja će koštati oko 200 milijuna kuna, zajedno s trajektnim pristaništem za Supetar.

– Nismo mi protiv brodara, ali smo protiv luke veličine 28 nogometnih igrališta, koja je veća od splitske, u tako malome mjestu. Predlažemo stoga da uzduž obale naprave više malih luka.

Zašto devastirati plažu kada malo istočnije imaju pusti prostor ispred napuštene tvornice Dugi Rat gdje bi mogli graditi luku! Procjena utjecaja na okoliš ne bi smjela zanemariti što će biti devastirana obala, a ljudi koji su iznad magistrale sagradili kuće s apartmanima za iznajmljivanje će propasti – poručila je u ime nezadovoljnih građana Antonijeta Trgo. Kaže da su građani bili loše informirani o projektu, a u samo jedan dan više od 150 njih potpisalo je primjedbe koje će predati u Općinu.

Dodaje kako bi se luka, prema planu, trebala nalaziti uz cestu D8 Split – Omiš, što je samo po sebi nevjerojatno jer je ta prometnica jedna od najprometnijih i najzakrčenijih u Hrvatskoj s dnevnim prometom od 15.000 vozila, a nikakva kvalitetna prometna studija o tom projektu nije napravljena.

– Nisam očekivao da bi se mještani mogli pobuniti zbog takve investicije koja će ne samo pomoći našim brodarima nego i dati novi razvojni zamah mjestu. Procedura je tek pokrenuta, svatko može dati svoje primjedbe – poručio je Jerko Roglić, načelnik općine Dugi Rat na javnoj raspravi na kojoj je izvođač, predstavnik tvrtke Zeleni servis, predstavio projekt.

Odluka nakon izbora

– Udruga brodara Krilo Jesenice je svojevrsni hrvatski fenomen. Sami su se organizirali, ali infrastruktura ih nije adekvatno pratila. Sada bi dobili prostor za svoje brodove, potpuno infrastrukturno opremljen – rekli su u Zelenom servisu i naglasili da više ne bi bilo zagađivanja okoliša. Načelnik Roglić naglasio je da će Općinsko vijeće o projektu najvjerojatnije odlučivati u idućem sazivu odnosno nakon izbora.