Izbornik
Naslovnica Županije Karlovačka
KARLOVČANI SE SVE MANJE VOZE JAVNIM AUTOBUSNIM PRIJEVOZOM

Za linije s tek nekoliko putnika 4,5 milijuna kn

Damir Mandić
Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL
Gradonačelnik Damir Mandić pojasnio je da problem ima dvije razine; samu organizaciju, ali i kulturu življenja u kojoj kultura vožnje javnim prijevozom nije baš na visokom nivou

Voze li se Karlovčani malo javnim gradskim prijevozom zbog skupe karte, malog broja autobusnih linija ili zbog komocije, pa na posao, kod liječnika ili u kupovinu radije odlaze vlastitim automobilima, pitanje je koje je Grad Karlovac 'riješio' davanjem 4,5 milijuna kuna godišnje koncesionaru kako bi se održale nerentabilne autobusne linije na kojima je dnevno svega nekoliko putnika. 

Otvorena prva suvenirnica Gradskog muzeja Karlovac Na starom gradu Dubovcu Otvorena suvenirnica Gradskog muzeja Karlovac

- Javni gradski prijevoz u Karlovcu je loš i ne zadovoljava potrebe građana. Za 4,5 milijuna kuna moramo imati bolju uslugu; manje cijene i više linija. Cijena karte za najkraću relaciju iznosi 12 kuna, a prijeđete nekoliko kilometara. Ako stanujete u Velikoj jelsi, Logorištu, Knez Gorici, Vučjaku, dakle četvrtima na rubovima grada, možete kući u 14.35 ili 19.20 sati. Sve linije iz centra grada zadnji put idu oko 19.30, znači prema gradu se može najkasnije oko 20 sati. A Grad plaća 1,8 milijuna kuna godišnje za nerentabilne linije, 220.000 kuna za subvencioniranje prijevoza starijih od 65 godina, 35.000 za subvencioniranje korisnicima socijalnog programa,  zatim 370.000 za prijevoz osnovnoškolaca, 205.000 srednjoškolaca - naveo je Dubravko Golubić, vijećnik SDP-a probleme s javnim prijevozom na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća.

Gradonačelnik Damir Mandić pojasnio je da problem ima dvije razine; samu organizaciju, ali i kulturu življenja u kojoj kultura vožnje javnim prijevozom nije baš na visokom nivou. 

- Istina je da je 1,8 milijuna kuna velik novac, ali ipak je od koristi svima koji su osuđeni na te nerentabilne linije kojima se dnevno vozi najviše petero ljudi. Evo primjera; Grad je nedavno uveo liniju Grabrik – Jamadol do Aquatike svakih sat vremena, ali nema baš putnika - kazao je Mandić.

Karlovac je pripremio sve da bude u programu integriranog javnog prijevoza, koji bi riješio takve probleme. Do tada, ako neće gradske četvrti iskazati potrebu za dodatnim linijama, Grad ih može tražiti od koncesionara, karlovačkog Autotransport. Njima koncesija ističe 2021. godine, a u Gradu kažu da nakon toga nije isključeno da osnuju tvrtku koja će se baviti tim poslom.

Gradnja nasipa na Kupi Završena polovica radova Zemljani nasip uz Kupu štitit će stanovništvo od mogućih poplava