U vinkovačkom gradskom Upravnom odjelu za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša počeli su s poslom skeniranja akata o gradnji početkom ožujka, a završili krajem srpnja ove godine, odnosno čak 5 mjeseci prije planiranog roka. Radi se o nacionalnom projektu “Digitalizacija postojećih akata o gradnji na području cijele RH”, a u navedenom razdoblju u Vinkovcima su skenirana 15.323 akta, točnije više od 50.000 stranica različitih akata o gradnji.
Iz gradske uprave napominju kako je riječ o desetak vrsta akata kao što su građevinske dozvole, uporabne dozvole, lokacijske dozvole i slično.
Višestruke prednosti
– U cijeloj priči najvažnije je to što provedba ovoga projekta ima višestruke prednosti za građane budući da će uskoro, umjesto
dosadašnjih fizičkih odlazaka u institucije, do traženih dokumenata moći doći na jednostavniji način, kroz sustav eGrađani i
putem GEOportala ISPU, odnosno moći će se obratiti uredima za graditeljstvo koji će ih zatim brzo povući iz sustava – rekao je
gradonačelnik Vinkovaca Ivan Bosančić.
Pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša Davor Mecanović podsjeća pak kako je još 2015. godine uvođenjem sustava eDozvola postupak izdavanja dozvola u potpunosti digitaliziran, dok se sada projektom eArhiva značajno smanjilo administrativno opterećenje, a osigurana je i transparentnost postupaka u području prostornog uređenja i gradnje, čime se povećava i učinkovitost javne uprave.
– Skeniranje je ove godine počelo u županijskim središtima te većim gradovima i općinama u 13 županija, a planiran završetak cijelog procesa je kraj 2022. godine, no uz velik angažman djelatnika, uspjeli smo sve završiti podosta prije – naglašava Mecanović.
Objasnio je kako Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine provodi ovaj projekt s ciljem pretvaranja u digitalnu formu više od 2 milijuna lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola izdanih od 1968. do 2015. godine, kada je počelo digitalno izdavanje dozvola putem sustava eDozvola. Od uspostave modula eDozvola 2015. godine, sve lokacijske, građevinske i uporabne dozvole izdane od tada do danas pohranjene su u digitalnoj formi, a riječ je o više od 3,2 milijuna dokumenata.
Lako do traženog
– Sve prije toga nalazi se u papirnatim izdanjima po raznim arhivama, što građanima i investitorima otežava proces pronalaska. Digitalizacijom postižemo to da će svi koji imaju potrebu, nakon što isti bude u upotrebi, preko sustava lako doći do potrebnih
uporabnih dozvola, koje su od velike važnosti u većini postupaka. Digitalizacija akata o gradnji provodi se kroz modul eArhiva. Sam postupak provodi se u dvije faze. Prva je skeniranje i indeksiranje akata, a druga unos metapodataka i georeferenciranje – rekao je Mecanović.