Grad Osijek je u protekloj godini od svih gradova u Hrvatskoj povukao najviše sredstava iz fondova Europske unije, što potvrđuju podaci Ministarstva financija o konsolidiranim proračunima za 2022. godinu. Istaknuo je to osječki gradonačelnik Ivan Radić prilikom obilaska radova na gradnji intrazonske prometnice od Ulice svetog Leopolda Bogdana Mandića do Vinkovačke, koja je također sufinancirana europskim novcem.
Od podvožnjaka do Tvrđe
– Neizmjerno smo ponosni. To je potvrda našeg dobrog rada i onoga što cijelo vrijeme govorimo, da moramo pronaći što više sredstava iz alternativnih izvora financiranja kako bismo mogli svoj grad graditi u smjeru u kojem želimo, a to je prave slavonske metropole, u što se Osijek definitivno i pretvorio – kazao je gradonačelnik Radić.
Među najvećim projektima koji su se provodili u 2022. godini istaknuo je gradnju podvožnjaka u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, projekt Razvoj i unaprjeđenje osječke Tvrđe, sanaciju odlagališta u Sarvašu, energetske obnove vrtića i škola, projekt Osigurajmo im jednakost, besplatnu školsku prehranu, Umirovljenici zajedno protiv socijalne isključenosti i druge.
Jedan od svakako najznačajnijih projekata u posljednjih nekoliko desetljeća jest gradnja spomenutog podvožnjaka na tzv. Čepinskoj cesti, vrijedna 8,7 milijuna eura. Jedna je to od najprometnijih cesta u Hrvatskoj, a presijeca je željeznička pruga, što je stvaralo nesnosne prometne čepove na tom južnom ulazu u grad. Podvožnjak koji su građani Osijeka čekali više od 50 godina otvoren je koncem kolovoza i tako je riješen jedan od najvećih prometnih problema u ovom gradu. Vlak je tom cestom prolazio oko 30 puta na dan, a ukupno se dva i pol sata dnevno stajalo na pružnom prijelazu. Više nema stajanja, a Osijek je dobio i lijep ulaz u grad.
Završili su u rujnu, pak, radovi na najvećoj obnovi osječke Tvrđe u povijesti. Riječ je o jednom od strateških projekata Grada Osijeka, vrijednom 16,9 milijuna eura, od čega je 8,9 milijuna eura bespovratnih sredstava. Projektom je obnovljeno oko 30.000 metara četvornih, a radovi su obuhvatili gradnju kanalizacijske, vodovodne i vrelovodne, telekomunikacijske i elektroenergetske mreže, gradnju kolničke konstrukcije, popločavanje ulica i pješačkih površina te obnovu javnog rasvjetnog sustava.
Rasteretit će kružni tok
– Zamašnjak su svemu tome i sredstva iz ITU-a, koja su u prošlom financijskom razdoblju iznosila 40 milijuna eura za 19 jedinica lokalne samouprave, govorimo o Urbanoj aglomeraciji Osijek. Još veći iskorak su sredstva koja smo dobili za novo financijsko razdoblje, 55 milijuna eura, dakle 15 milijuna više nego što smo imali do sada na raspolaganju, a u njega ulazi 10 jedinica lokalne samouprave, odnosno devet manje – dodao je gradonačelnik.
Govoreći o radovima na gradnji intrazonske ceste od Ulice svetog Leopolda Bogdana Mandića do Vinkovačke ulice, gradonačelnik Radić rekao je kako je taj projekt uspješnim rješavanjem imovinskopravnih odnosa ušao u obuhvat projekta gradnje podvožnjaka, koji građane Osijeka nije koštao ni jednog centa.
– Cesta je dužine 283 metra, a vrijednost radova 880.000 eura. Sklopljen je ugovor s izvođačem radova te će radovi biti gotovi do kraja godine, a osim kolnika, uključuju i pješačku stazu, biciklističku stazu, hortikulturu, 22 nova stabla koja će se posaditi, 22 parkirališna mjesta s dva mjesta za osobe s invaliditetom i kanalizacijsku mrežu – napomenuo je gradonačelnik Radić. Dodao je kako će ova cesta rasteretiti kružni tok na Đakovštini te povezati podvožnjak s autobusnim i željezničkim kolodvorom, smanjujući tako prometne gužve. Ni intrazonska cesta, baš kao i podvožnjak, građane Osijeka neće stajati ni centa.
U ovome trenutku na osječkom području u javnome sektoru u tijeku su čak 84 projekta ukupne vrijednosti 350 milijuna eura, od kojih je gotovo polovina europski novac.