Izbornik
Naslovnica Gradovi Koprivnica
Megaprojekt rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – mađarska granica

Na Danici nadvožnjak iznad pruge, podvožnjak kod Podravke

Foto: HŽ Infrastruktura
U sklopu velike rekonstrukcije kolodvora u Koprivnici, koji će postati važno europsko željezničko čvorište, sagradit će se novi pothodnik dužine 140 metara

Moćna građevinska mehanizacija u punom je pogonu u Koprivnici, ali i na cijeloj trasi drugoga kolosijeka pruge od Križevaca do mosta na Dravi, koja je duga oko 43 kilometra. Riječ je o megaprojektu rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – mađarska granica.

Kapitalni objekt

Ukupna vrijednost projekta je oko tri milijarde kuna, a većinu novca osigurala je EU. Kako navode u HŽ infrastrukturi, izvođač radova, turska tvrtka Cengiz, ovog je časa na projektu angažirala oko 430 radnika te su naveliko krenuli radovi i na temeljenju nadvožnjaka Danica koji će natkriliti prugu kod koprivničke industrijske zone i konačno zatvoriti postojeći cestovno-željeznički prijelaz na Čardi.

Nadvožnjak Danica jedan je od kapitalnih objekata na trasi pruge, ali nije jedini važan zahvat na području Koprivnice koja će se, nakon što se pruga i svi objekti na trasi sagrade do kraja 2023. godine, riješiti brojnih neuralgičnih prometnih točaka. Gradit će 
se i novi cestovni podvožnjak ispod pruge kod Podravkinih silosa, čime bi se zatvorio iznimno opasan željezničko-cestovni prijelaz od Pavelinske ulice prema Koprivničkome Ivancu.

Nakon što se izgradi nadvožnjak Danica, potpuno se zatvara željezničko-cestovni prijelaz na Čardi, na prometnici koja središte grada spaja s industrijskom zonom Danica u kojoj su velike tvornice koprivničkih tvrtki. Tamo se, dakle, gradi nadvožnjak Danica kao spoj Ulice Čarda s državnom cestom DC-20 prema industrijskoj zoni Danici i Đelekovcu.

”Nakon rekonstrukcije priključak će se izvesti novom cestom dužine 832 metra koja će iznad željezničke pruge prolaziti  objektom (nadvožnjakom) Danica otprilike 340 metara istočno od postojećeg prijelaza u razini”, navodi se u tehničkoj specifikaciji tog zahvata.

Osim nadvožnjaka, na Čardi će se, kako navode u HŽ infrastrukturi, upravo na zahtjev gradskih vlasti u Koprivnici sagraditi i pothodnik “Danica”, koji će prolaziti ispod postojeće pruge, odnosno sadašnjeg željezničko-cestovnog prijelaza. Spajat će Ulicu Čarda i državnu cestu prema Danici.

Kroz kolodvor do 160 km/h

To i dalje nije sve. U sklopu velike rekonstrukcije glavnoga kolodvora u Koprivnici koji će postati važno europsko željezničko 
čvorište sagradit će se novi pothodnik dužine 140 metara i širine četiri metra. Kolodvor će se u cijelosti rekonstrurirati i kroz njega će vlakovi moći juriti brzinom do čak 160 kilometara na sat. Imat će osam kolosijeka i tri perona, a novi pothodnik spajat će Kolodvorsku sa Zagrebačkom ulicom.

Pothodnik će imati pet novih prilaza: dva će biti s drugog perona, dva s trećeg, a peti prilaz će biti s druge strane Zagrebačke ulice koja je dio državne ceste DC-2 koja spaja Koprivnicu s Križevcima i Zagrebom.

U gradskoj upravi naglašavaju da će gradnja drugoga kolosijeka pruge značiti najveću promjenu  urbano-prometne vizure Koprivnice u povijesti. Putnici će pak vlakom do Zagreba putovati za samo 45 minuta.