![Sisak, panorama](/media/daguerre/2018/01/03/2d4b61059066d492d73d.jpeg)
“Neophodna je gradnja novog cestovnog mosta preko Kupe koji bi smanjio prometno opterećenje središta grada 15 posto te smanjio vrijeme putovanja iz jednog kraja grada u drugi za oko šest minuta”, ističu autori Plana urbane mobilnosti grada Siska koji je do 23. prosinca na javnom uvidu.
- Cilj ovog plana je da promet u gradu omogući građanima bolju mobilnost, ekonomski razvoj, bolju zaštitu okoliša, ali i bolju prilagodbu prometa najranjivijim skupinama u prometu. Također, ovaj plan Gradu Sisku omogućuje i pristup fondovima EU - ističe voditelj tima izrade Plana Davor Brčić, profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Plan je Gradu donirao EBRD, u sklopu ovogodišnje nabave novih autobusa, a izradili su ga stručnjaci Deloittea i Prometnog fakulteta u Zagrebu.
Uz konstataciju kako je novi most preko Kupe nužan, Plan donosi i cijeli niz mogućih koraka u prometu koje je moguće učiniti i prije njegove gradnje, a sve radi smanjenja putovanja osobnim automobilima u gradskom području.
Izmjene u sustavu jednosmjernih ulica
Tako do 2020. godine autori Plana predlažu određene izmjene u sustavima jednosmjernih ulica gradskog središta. Rimska ulica, po tom prijedlogu, ostaje jednosmjerna, a jednosmjerna postaje od juga prema sjeveru i Ulica dr. Ante Starčevića, koja je sada dvosmjerna. Dvosmjerna bi postala u cijeloj duljini i Frankopanska ulica uz uvođenje semafora na raskrižju s Ulicom F. Lovrića, a Radićeva ulica postupno postaje pješačka zona u kompletnoj svojoj dužini.
S gradnjom novog mosta stari bi se most zatvorio za sav promet motornih vozila, čime bi se zaštitio od daljnjeg propadanja zbog intenzivnog prometa. Predložene su i četiri opcije za autobusni prijevoz iz smjera kolodvora do budućeg novog mosta, koji će se nalaziti paralelno s postojećim Željezničkim.
Autori su obradili i sva postojeća semaforizirana raskrižja u Sisku, utvrdivši kako većina uređaja na tim raskrižjima ne radi prometno ovisno, iako su opremljeni detektorima, kako signalni programi nisu usklađeni s gustoćom prometa, a da ne postoji ni sustav koordinacije, tj. zelenog vala u Strossmayerovoj ulici, gdje je on moguć.
Stoga su predložili, kako bi se ubrzao i pojednostavnio promet, dodavanje prometnog traka na raskrižje kod Konzuma, ukidanje treptajućeg zelenog na glavnom križanju kod Park šume Viktorovac te križanju Ulica F. Hefelea i M. Celjaka kao i koordiniranje rada triju semafora u Strossmayerovoj ulici, od starog mosta do Gundulićeve ulice, radi protočnosti prometa. Kod hotela Panonija i tržnice Kontroba predlaže se zamjena zastarjelih semafora.