Izgradnja južne obilaznice, povećanje prometa, česti polasci linije javnog gradskog prijevoza i urbanizacija grada rezultirala je da se na raskrižju ulica Pavla Lončara i Ante Starčevića znatno povećao promet iz svih smjerova te se pojavila potreba za novim prometnim rješenjem, ističu u Gradu Zaprešiću.
Manji rizik od sudara
Na temelju statistika MUP-a ta je lokacija definirana kao potencijalno opasno mjesto pa je sukladno rješenjima struke, napominju, predložena izgradnja rotora kao jedna od mjera za povećanje sigurnosti i smanjenje prometnih nesreća te veće protočnosti prometa.
– Na jednoj od najprometnijih prometnica u našem gradu, Ulici Pavla Lončara, već traju radovi. Zasad se postavlja toplovod prema novim objektima u Starčevićevoj ulici te su izvan funkcije neka parkirališna mjesta pa zahvaljujemo građanima na strpljenju. Slijedi izgradnja rotora koju vodi Županijska uprava za ceste i vjerujemo da ćemo time poboljšati kvalitetu prometovanja u Zaprešiću – rekao je zamjenik gradonačelnika Alan Labus.
Izgradnjom kružnog toga smanjit će se rizik od sudara, povećati protočnost, povećati preglednost raskrižja te smanjiti čekanje iz svih prometnih pravaca. Još veće rasterećenje očekuje se, naravno, dovršetkom izgradnje južne obilaznice. Županijska uprava za ceste nakon prošlogodišnjih velikih ulaganja u prometnu infrastrukturu nastavlja s ulaganjima na području Zaprešića. Ravnatelj ŽUC-a Tomislav Landeka istaknuo je da kreću s uređenjem četverokrakog raskrižja ulica Pavla Lončara i Ante Starčevića.
– Analizom je utvrđeno je da se 80 posto nesreća dogodilo zbog bočnog udara s osam teško ozlijeđenih osoba u protekle tri godine. Bilo je to kritično križanje koje ćemo tehničkim rješenjem u obliku kružnog toka učiniti sigurnijim – pojasnio je Landeka. Partner u projektu ŽUC-u je Ministarstvo unutarnjih poslova i time će se, vjeruju u Gradu, riješiti još jedna prometna crna točka, a svi će radovi biti dovršeni u svibnju ove godine. Pješački prijelazi bit će izvedeni izvan rotora kako bi pješaci imali sigurne pješačke prijelaze.
Okupili sve institucije
– Drago nam je da je ovaj projekt zaživio i da je Grad Zaprešić uspio okupiti sve javne institucije, a to su HEP Toplinarstvo, T-Com, Vodoopskrba i odvodnja te Županijska uprava za ceste, koje sudjeluju u projektu. Promet se cijelo vrijeme odvija i tako će biti za tijekom trajanja radova, osim u posljednjoj fazi – kazao je Krešimir Petric, zamjenik pročelnice UO-a za graditeljstvo, zaštitu okoliša, stambene i komunalne poslove Grada Zaprešića. Izgradnja rotora je, uz ostalo, jedno od najboljih rješenja za smanjenje brzine kretanja vozila te povećanje preglednosti.