Grad Velika Gorica sa svojom okolicom sve je poželjnija turistička destinacija, a pokazuju to i brojke koje iz godine u godine kontinuirano rastu. U 2024. godini ostvareno je više od 95.000 noćenja, što je značajan porast u odnosu na prethodne godine, pri čemu se gotovo 90 posto odnosi na strane goste, većinom iz Njemačke, Italije, SAD-a i Azije. Broj noćenja u privatnom smještaju povećao se za gotovo 35 posto, što govori u prilog rastu ponude, ali i promjeni turističkih preferencija.
Blizina zračne luke, dobra prometna povezanost i sve bogatija ponuda sadržaja pozicioniraju Veliku Goricu kao destinaciju u porastu, osobito za kraći boravak, poslovne goste i putnike u tranzitu. Upravo zato ključno je dugoročno planiranje, kako bi se turizam razvijao kontrolirano, usklađeno s potrebama lokalne zajednice i očuvanjem prostora. Stoga se krenulo u izradu važnog strateškog dokumenta – Plana upravljanja destinacijom – koji će usmjeriti razvoj turizma na području grada i šire okolice u sljedećem četverogodišnjem razdoblju.
U Centru za posjetitelje održana je i radionica na kojoj su sudionici kroz strukturirani dijalog analizirali trenutačno stanje u destinaciji, identificirani su postojeći resursi i izazovi te su razmatrani potencijali i strateški pravci daljnjeg razvoja. Plan upravljanja destinacijom bit će usmjeren na održivi rast, očuvanje lokalnog identiteta i ravnomjernu valorizaciju svih dijelova destinacije – od urbanih zona do ruralnih sela Turopolja. Također, obuhvatit će smjernice za razvoj turističkih proizvoda, unapređenje promocije, upravljanje posjetiteljima, edukaciju i digitalnu transformaciju sektora. Dokument će služiti kao operativna osnova za prijavu na nacionalne i europske fondove te će biti ključan alat u jačanju konkurentnosti destinacije. Slijedi faza izrade nacrta Plana koji će biti predstavljen javnosti, a zatim upućen u daljnje usvajanje. Paralelno s tim, provodit će se i dodatna istraživanja, ankete i konzultacije kako bi se uključilo što više dionika u proces.