Izbornik
Naslovnica Gradovi
Projekt u planu

Potpuno drukčiji pogled na Osijek – vodenim tramvajem po Dravi

Drava, Osijek
Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
Vodeni tramvaj plovio bi duž cijeloga grada, unakrsno između lijeve i desne obale Drave, a zaustavljao bi se na devet postaja. Dionica je to duga devet kilometara, a uzvodno bi, prema procjenama i ovisno o vodostaju, plovidba trajala sat vremena

S jednog kraja Osijeka na drugi moglo bi se, u skorijoj budućnosti, voziti i – vodenim tramvajem po Dravi. Baš kao i pravi tramvaj, i taj dravski zaustavljao bi se na svojim stajalištima i kupio putnike.

- Bit će to, zapravo, brod, a kako je Osijek grad tramvaja, odlučili smo ga predstaviti kao vodeni tramvaj – započinje Zdenko Tadić iz osječke tvrtke Hidroing, odakle je i potekla ta ideja.

Plovio bi duž cijeloga grada, unakrsno između lijeve i desne obale Drave, a zaustavljao bi se na devet postaja. Dionica je to duga devet kilometara, a uzvodno bi, prema procjenama i ovisno o vodostaju, plovidba trajala sat vremena. Prvotna je zamisao da vozi svaki dan, ali to će precizirati studija izvodljivosti. S početnog pristaništa na Zelenom polju "startao" bi svakih sat vremena, uz zimski i ljetni režim plovidbe. Stalo bi u njega 50 putnika.

- Dravu uglavnom gledamo samo s promenade, a vodeni tramvaj dao bi jednu potpuno drukčiju vizuru i doživljaj grada – nastavlja Tadić.

Projekt je već napisan, a objeručke ga je prihvatio i gradonačelnik Ivan Vrkić pa je i gradska uprava voljna pomoći kako bi ta turistička atrakcija, po uzoru na London i Budimpeštu, i zaživjela. Postoji, za sada, "skupina dionika" koja je voljna prionuti poslu.

Foto: IvanVrkic.hr

Poveznica između Donjeg i Gornjeg grada

- Vodeni tramvaj može funkcionirati kao organizacijska jedinica Gradskog prijevoza putnika ili u sklopu javno-privatnog partnerstva najprije u užoj zoni, a zatim će postati linija kojom će se, na najbrži mogući način, povezati Donji i Gornji grad. I to sve u sustavu zdravog i čistog okoliša – ističe, pak, gradonačelnik Vrkić.

Planirana je nabavka, otkrivaju u gradskoj upravi, ukupno dva vozila koja će se svakih sat vremena kretati uzvodno i nizvodno. Projekt je procijenjen na tri milijuna kuna. Novac bi se, pak, mogao pribaviti u europskim fondovima ili iz javno-privatnog partnerstva.

- Grad bi uložio u infrastrukturu, lučka uprava uredila bi pristaništa, a privatni bi partner kupio brod. Lučka uprava je također pokazala određeni interes za taj projekt – iznosi Vrkić. Vodeni tramvaj mogao bi Dravom zaploviti, prognozira gradonačelnik, već iduće godine.

Upravo je Osijek, inače, "kolijevka" tramvajskog prometa u Hrvatskoj. Prvi tramvaj u našoj zemlji bio je konjski i vozio je gradom na Dravi još od 1884. Sustav je elektrificiran davne 1926. godine.