Tramvajske tračnice spojit će se na Zelenom polju preko Bikare pa Osijek više neće biti europski fenomen jer mu tramvaj vozi u jednome smjeru. No, da bi se to izvelo, Ministarstvo prometa izmijenit će postojeći pravilnik koji trenutno ne dopušta da se tramvajska i željeznička pruga presijecaju na istoj razini.
- Umjesto nadvožnjaka od 150 milijuna kuna, izmjenom pravilnika ta će se investicija spustiti na 30 milijuna kuna – otkriva osječki gradonačelnik Ivica Vrkić.
A na potpuno drugom kraju, tramvaj se više neće okretati u prigradskom naselju Višnjevac i vraćati u Osijek, nego će voziti do središta Josipovca, točnije tzv. Cigan dole. Po novoj će pruziti voziti i novi, snažniji niskopodni tramvaji. Sve je to, naime, zapisano u Planu modernizacije javnog gradskog prijevoza, “teškom” čak 100 milijuna eura, a 85 posto toga iznosa stići će, očekuje gradska vlast, iz europskih fondova.
Osijek bi po tome trebao biti državni rekorder u povlačenju europskog novca za javni prijevoz. Razliku bi trebao pokriti Grad Osijek, no nadaju se kako će uskočiti i ministarstvo. Novac, pak, neće stići “u komadu”, već će se slijevati po fazama, no prepreke za njega, uvjereni su i u tvrtki Gradski prijevoz putnika, nema.
Rekonstrukcija mreže
– Dobili smo suglasnost Europske komisije da je naš projekt prihvatljiv za ulaganje, a to nam je uvjet da bismo uopće aplicirali na europske fondove – ističe Mario Šapina, direktor GPP-a. U rukama mu je, nastavlja, Odluka o dodjeli sredstava za tehničku pripremu za apliciranje za EU fondove, što im daje nadu kako ih taj novac praktički čeka. Još su ranije, podsjećaju, dobili 280.000 kuna za analizu stanja tramvajske mreže. Ona je, pak, pokazala kako je nužna rekonstrukcija mreže kako bi po njoj uopće mogli voziti niskopodni tramvaji. Prvi im je korak, stoga, rekonstrukcija i obnova ispravljačkih stanica.
- Kupit ćemo 30 novih niskopodnih tramvaja, no njihova izrada dugo traje pa očekujemo da će na ulicama biti do 2023., što je krajnji rok – ističu u GPP-u. Ranije će, pak, stići niskopodni autobusi. Uvodi se i video nadzor u vozila.
- Snižavamo tako i troškove jer je i polica osiguranja za vozila manja uz videonadzor – zaključuje Šapina