Turistička destinacija Slavonski Brod – Posavina nastavlja s pozitivnim trendovima te potvrđuje svoju ključnu ulogu u razvoju turizma Brodsko-posavske županije.
U prvih devet mjeseci 2025. ostvareno je ukupno 46.669 noćenja, što čini gotovo dvije trećine (63,9 posto) ukupnog turističkog prometa na razini županije. Uspoređujući podatke s istim razdobljem 2024., zabilježen je rast od 7,83%, što potvrđuje kontinuitet pozitivnih trendova u turističkom razvoju.
Više od tisuću kreveta
Znatan doprinos ukupnim brojkama daju inozemni turisti, koji ostvaruju 61,61% svih noćenja, čime se dodatno potvrđuje sve veći interes stranih gostiju za sadržaje i doživljaje koje ova destinacija nudi.
Destinacija trenutno raspolaže s 1157 ležajeva u aktivnim smještajnim objektima. Od toga je 41,14% u osnovnim smještajnim kapacitetima (hoteli, pansioni, prenoćišta i hosteli), gdje je ostvareno 47,64 posto ukupnog turističkog prometa u razdoblju siječanj – lipanj 2025. Ovi podaci jasno pokazuju važnost kvalitetne i dostupne smještajne ponude u razvoju turizma.
Posebno se ističe obiteljski smještaj, koji bilježi iznadprosječnu stopu rasta od čak 23 posto. U destinaciji trenutno djeluje 136 obitelji koje se bave pružanjem turističkih usluga, a 15 obiteljskih objekata ponosno nosi oznaku kvalitete "Dobar gazda", što jamči visoku razinu usluge, gostoljubivosti i profesionalnog pristupa.

Lani su ostvarena 55.764 noćenja, malo u usporedbi s Dalmacijom, ali za Brod jako puno. Odlični trendovi su nastavljeni, podaci pokazuju da će broj noćenja ove godine biti povećan. U destinaciju dolazi sve više gostiju, pa je izražena potreba povećanja broja ležajeva.
– Prije samo petnaestak godina turističke smo krevete mogli izbrojiti na prste. Danas na brodskom području imamo više od tisuću ležajeva, od čega je polovina u obiteljskom smještaju. Mislim da je to velika stvar za kontinentalni turizam i gradove naše veličine – rekao je gradonačelnik Mirko Duspara, predsjednik gradske Turističke zajednice prilikom svečane dodjele oznake kvalitete "Dobar gazda".
Sinergija s privatnicima
Podsjetimo, prema podacima sustava eVisitor zaključno s 30. lipnja 2025. jasno je da se najveći dio turističkog prometa Brodsko-posavske županije, čak 63,9%, ostvaruje upravo u destinaciji Slavonski Brod – Posavina.
Ovaj podatak još jednom potvrđuje da je grad Slavonski Brod središnja snaga turističkog razvoja županije te nositelj njezine ukupne prepoznatljivosti i atraktivnosti. Ostvareni rezultati pokazuju kako sinergija lokalne zajednice i privatnog sektora doprinose kontinuiranom rastu i kvaliteti turističke ponude. Destinacija se i dalje razvija kao mjesto koje nudi autentična iskustva, visoku razinu usluge te sve više privlači domaće i strane goste.