Izbornik
Naslovnica Gradovi Koprivnica
Turističko čudo u Koprivnici

U tri dana Renesansnog festivala posjetitelji potrošili 7 milijuna kuna

Renesansni festival Koprivnica
1/8
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Ostacima koprivničkih bedema, na kojima se izgradi pravi srednjovjekovni gradić, prodefiliralo je više od 1000 kostimiranih sudionika iz 11 zemalja, a angažirano je bilo i više od 200 obrtnika, udruga i tvrtki. Tema ovogodišnjeg festivala bila je glazba, a narednog to će biti životinje. Već se pregovara sa susjednim Đurđevcem da zapaženu ulogu igra njihova nova atrakcija – deve

Oko 50.000 posjetitelja u tri je dana koprivničkoga Renesansnog festivala potrošilo oko sedam milijuna kuna, što je deseterostruko više nego što iznosi budžet te povijesne manifestacije – brojke su s kojima je ovih dana u javnost izišla gradska turistička zajednica.

Njezin šef Renato Labazan, idejni kreator festivala koji je u 11 sezona prerastao u najveći takav događaj na jugu kontinenta, prisjeća se početaka. U nas tada gotovo i nije bilo manifestacija iz segmenta "living history" koji je u Europi jako popularan.

- Koliko znam, postojao je samo viteški turnir u Gornjoj Stubici, a u Europi to je prava industrija u kojoj se obrće veliki novac. Samo u Francuskoj imate pedesetak festivala godišnje. Najveća takva svjetska manifestacija, njemački Kaltenberg, tijekom samo jednog vikenda samo od ulaznica uprihodi 12 milijuna kuna, a traje tri vikenda. Mi smo počeli skromno, na bazi starih zanata, a najveći nam je izazov u početku bio da nas prihvate lokalni ljudi. Trebalo je proći nekoliko godina da od podsmijeha dođe do odobravanja – pripovijeda Labazan.

Za usporedbu s Kaltenbergom, od ulaznica, koje su simboličnih pet kuna, i naplate parkiranja, u Koprivnici se ove godine uprihodilo oko 170.000 kuna.

Festival je iz godine u godinu rastao kako u broju sudionika, tako i po posjećenosti. U kolovozu je ostacima koprivničkih bedema, na kojima se izgradi pravi srednjovjekovni gradić, prodefiliralo više od 1000 kostimiranih sudionika iz 11 zemalja, a angažirano je bilo i više od 200 obrtnika, udruga i tvrtki. I Koprivničanci su počeli živjeti sa svojom manifestacijom. Osnovano je desetak udruga koje se bave povijesnom tematikom, od gradskih mušketira i haramija do streličara.

Foto: Damir Špehar/PIXSELL

Životinje tema iduće godine

Renesansni festival, pak, u zadnje se dvije godini kiti oznakom hrvatske turističke top-manifestacije, a ove je dobio i markicu Superbrand.

- Kad je broj posjetitelja u pitanju, dosegli smo maksimum, jer više od 50.000 ljudi i ne može stati na prostor s kojim raspolažemo, iz sigurnosnih razloga. Kako nemamo mogućnosti da se prostorno širimo, razmišljamo o tome da nagodinu festival protegnemo na više od jednog vikenda - kazao je Labazan.

Tema ovogodišnjeg festivala bila je glazba, a narednog to će biti životinje. Već se pregovara sa susjednim Đurđevcem da zapaženu ulogu igra njihova nova atrakcija – deve. Dogovaraju se i pripreme veće količine pića koje se proizvodi samo za Renesansni festival i postalo je jednim od njegovih zaštitnih znakova – piva od koprive.

Koliko autentičnu, toliko i ekološku dimenziju koprivnička manifestacija ima utoliko što na njoj nema plastične ambalaže, već se jede i pije iz keramičkog ili drvenog posuđa i čaša.

- Nisam mogao slutiti u što će se ovo pretvoriti. Danas sam uvjeren da su ovakav festival izmislili u Zagrebu ili negdje na Jadranu, bio bi sigurno najveći u Europi – zaključio je Labazan.