Proteklih godina pomoćnici u nastavi pokazali su se kao iznimno potrebne i educirane osobe koje pomažu u nastavi učenicima u potrebi. Pokazalo se to i u Vinkovcima, gdje i dalje ide provedba projekta pod nazivom "Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u gradu Vinkovci 2024.–2027.". Projekt je pripremila Agencija VIA i vrijedan je 1,6 milijuna eura, a kako navode iz gradske uprave, odobrilo ga je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih.
Odvojenost od roditelja
Prema tom projektu, i u sljedeće tri godine 50 učenika s teškoćama u razvoju u Vinkovcima imat će svu potrebnu stručnu pomoć u svojim školama. Isto tako putem projekta se omogućuje da njihovi pomoćnici u nastavi i komunikacijski posrednici i dalje budu uz njih i pomažu im u školskim aktivnostima.
– Uz ključne infrastrukturne projekte, od velike važnosti za Vinkovci upravo su ovi manji, socijalno usmjereni projekti kojima je osigurana direktna pomoć i potpora građanima bilo da se radi o djeci, umirovljenicima ili braniteljicama i braniteljima. Provedeno je 28 socijalno usmjerenih projekata, zaposleno 337 osoba, projektima je obuhvaćeno 2500 djece, 1040 starijih osoba te više od 100 braniteljica i branitelja – rekao je gradonačelnik Vinkovaca Ivan Bosančić.
Edukacijska rehabilitatorica na mjestu stručnog suradnika Martina Boričić Martić pojašnjava kako je to izuzetno važno za cijelo društvo jer je djelovanje pomoćnika u nastavi bitan proces uključivanja djece u zajednicu, i to ne samo na papiru. Pojašnjava kako je zahvaljujući njima boravak u školi i odvojenost od roditelja tim učenicima lakše podnijeti.
– U posebne odjele često dolaze učenici koji su se školovali po redovitom programu, no problema s inkluzijom nema. Kada dođu u posebni program, jako se dobro osjećaju jer su dobro integrirani među učenicima istih teškoća. Odvajanje tu prestaje, svi su već naviknuti jedni na druge, imaju zajedničke aktivnosti i druženja – kaže Boričić Martić.
Tako se u OŠ "Antun Gustav Matoš" Vinkovci po posebnom programu školuju 64 učenika, a u redovitom programu 35 učenika školuje se po nekom obliku prilagođenog programa. Za dobar dio tih učenika brinu se upravo pomoćnici u nastavi, od kojih je njih u posebnim odjelima 23, a u redovitim odjelima pet pomoćnika, od čega su dva stručno komunikacijska posrednika za učenika s teškoćama sluha.
Međusobno povjerenje
– Pomoćnik je ovdje kako bi odgojno-obrazovni proces tekao nesmetano i kako bismo učenicima s teškoćama osigurali jednake uvjete obrazovanja. Mislim da je to jedino što trebamo imati na pameti kada raspravljamo o tome je li pomoćnik potreban ili nije. Izmjenom Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima pomoćnik u nastavi postaje pomoćnik za cijeli razred, odnosno odgojno-obrazovnu skupinu, a ne za jednog učenika, kako je to bilo prije – rekla je Boričić Martić.
Nastavkom projekta zadovoljni su i sami pomoćnici u nastavi, koji navode kako taj posao zna biti težak, ali i psihički naporan te da su se znali rasplakati kada dođu kući. Kažu kako se tijekom rada s djecom upoznaju s njima, steknu međusobno povjerenje, druže se, smiju, uče, znaju koja im je najdraža pjesma ili film, tko im je simpatija…