Izbornik
Naslovnica Vijesti
NIJE DOBRODOŠAO

Grad Vukovar protiv izgradnje Kanala Dunav - Sava

Ivan Penava
Tijekom tematske sjednice Gradskoga vijeća moglo se čuti i kako je Kanal, koji se prvi put spominje još prije 300-ak godina, protivan interesima građana Vukovara i da bi grad tako izgubio svoje geostrateške prednosti

Jednoglasnom odlukom vijećnika Gradsko vijeće Vukovara donijelo je danas Zaključak prema kojem Višenamjenski kanal Dunav – Sava i sve njegove sastavnice poput Transportno-logističkog centra „Vuka“ i Bazenske luke Bršadin nisu dobrodošli u Vukovaru. Za donošenje Zaključka glasovali su predstavnici svih osam političkih stranaka koje participiraju u vukovarskom Gradskom vijeću.

- Iznimno sam zadovoljan što su sve političke opcije koje participiraju u Gradskom vijeću prepoznale da je Višenamjenski kanal Dunav-Sava, Transportno-logistički centar „Vuka“ i Bazenska luka Bršadin poguban za interese grada Vukovara i svih njegovih građana i da niti građani niti političke opcije koje ih predstavljaju u Gradskom vijeću, a niti ja kao gradonačelnik grada Vukovara neću dozvoliti da projekti koji su upereni protiv grada nastave s realizacijom -  rekao je gradonačelnik Vukovara Ivan Penava.

Tijekom tematske sjednice Gradskoga vijeća moglo se čuti i kako je Kanal, koji se prvi put spominje još prije 300-ak godina, protivan interesima građana Vukovara i da bi grad tako izgubio svoje geostrateške prednosti. Pojašnjavajući razloge donošenja ovakvog Zaključka Penava je rekao kako bi izgradnjom Kanala riječna Luka Vukovar bila izmještena 9 kilometara u unutrašnjost što bi bilo pogubno za Luku, ali i sam grad Vukovar. Istaknuto je kako bi grad bio podijeljen na dva dijela koja bi bila povezana mostovima što bi sve u konačnici značilo odumiranje grada.

Tijekom rasprave moglo se čuti i da Luka ne donosi ništa dobroga Vukovaru, a dugoročno niti Vukovarsko-srijemskoj županiji. Ukazivano je i kako neke općine i gradovi dobivaju umjetna brda, šetnice i razne druge sadržaje, a da jedino Vukovar gubi jer bi ostao bez Luke. Isto tako spomenuto je i kako je u prvoj prezentaciji kanala rečeno da će godišnji promet iznositi 7 milijuna tona tereta da bi ta brojka sada pala na 4 milijuna tona.

Župan želi odnijeti luku iz grada

- Za Kanal Dunav-Sava se kaže kako je on od nacionalne važnosti iako bi od njega najveću korist imala samo susjedna BiH. Kao gradonačelnik Vukovara mogu poručiti da nikakav Kanal ne dolazi u obzir da se gradi u Vukovaru i njegovoj okolici. Kanal nije u interesu Grada Vukovara i poslije svega mogu samo postaviti pitanje“ Tko Vukovaru želi ukrasti Luku i Dunav. Isto tako postavlja se i pitanje tko stoji iza svega - istaknuo je Penava.

Poslije donošenja Zaključka slijede razgovori sa svim mjerodavnima od kojih će vukovarske gradske vlasti zatražiti da se ponište sve odluke vezane za izgradnju Kanala o čemu će biti izviješteni svi saborski zastupnici, ali i međunarodne institucije. 

- Grad Vukovara izbora nema jer ovo je pitanje biti ili ne biti - poručio je Penava.

Na novinarski upit znači li donošenje Zaključka i otvaranje bojišnice s Vukovarsko-srijemskom županijom, kao i županom Božom Galićem, koji je više puta spomenut tijekom rasprave, Penava je rekao kako je bojište otvoreno i da je sada samo pitanje hoće li Vukovar i Vukovarci šutjeti ili ne.

- Radi se iznimno bitnim stvarima o kojima nije mogla odlučivati struka, nego su odluke donosili osobe koje nisu vidjele kako izgleda lučna dizalica. Jer da jesu čuli bi kakve taj Kanal zapravo donosi štete Vukovaru i vukovarskoj luci. Zato se grad Vukovar i njegove primjedbe i zaobilaze. Uostalom, župan u 12 godina svoga mandata nije u Vukovar, kao sjedište županije, vratio sve županijske urede, a sada iz Vukovara želi "odnijeti" Luku i Vukovar -  rekao je Penava napominjući kako se niz godina odluke donose na štetu Vukovara i Vukovaraca.

Na novinarski upit kako su radovi na dijelu Kanala, od rijeke Save, već započeli pa i da je otkupljen dio zemljišta za njegove potrebe, vukovarski gradonačelnik je rekao kako nije puno napravljeno i da bi za Hrvatsku najpovoljnije, najjeftinije i najpametnije bilo da se dio Kanala koji je do sada iskopan zatrpa.

Inače, Kanal Dunav - Sava je prema projektu dugačak 61,4 kilometra i kreće se od Slavonskog Šamca do Vukovara. Cijena izgradnje Kanala procijenjena je na oko 6 milijardi kuna.