Izbornik
Naslovnica Vijesti
Slovenci i Kinezi žele ulagati

Zračna luka ruši rekorde, no radnici prozivaju direktora za nezakonitosti

Zračna luka Osijek
Foto: Davor Javorović/PIXSELL
Brojke Zaposlenih u Zračnoj luci ima 55 s prosječnom plaćom od 5000 kuna. Ove godine očekuje se 60.000 putnika

U vrijeme kada Zračna luka Osijek ruši povijesne rekorde u broju putnika, a tvrtka ranije poznata kao gubitaš, završila lanjsku godinu “u plusu”, na adrese dvaju ministarstva, prometa te državne imovine, poslano je anonimno pismo radnika s čak pet stranica prozivki za navodne nepravilnosti i nezakonitosti. Priča je, tvrde oni, “totalno drugačija”, a optužbe su mahom na račun direktora Domagoja Marinića.

“Odricanje prava vlasništva RH na pojedinim katastarskim česticama u korist Zračne luke prikazana je kao dobit od oko 100.000 eura, umjesto u temeljni kapital. Konstituirani Nadzorni odbor nemamo od lipnja jer direktor za vrijeme prijelazne Vlade nije uveo novoimenovanog člana u Trgovački sud u Osijeku, što je ogroman propust pa se otad nisu sastali ni NO, ni Skupština”, stoji u pismu. Zapošljava se, nastavljaju, “bez natječaja ili s namještenim natječajima”, a ukinut je i kolektivni ugovor, “a radnici ostavljeni nezaštićeni i na osnovici plaće iz 2002.

– Pivnica “Kod kazališta” otvorena je uz ugovor o najmu na 10 godina kroz mjesečni najam oko 10.000 kuna, a zatvorena je nakon šest mjeseci zbog golemoga gubitka. Vlasnik prostora podnio je tužbu zbog neplaćanja najma – tvrdi se.

Prozivke usmjerene protiv koncesije

Direktor Domagoj Marinić, pak, odbacuje sve optužbe, a usmjerene su, uvjeren je, protiv sve izglednijeg davanja ZLO-a u koncesiju.

– Ne imenujem ja NO, već Skupština, kojoj je predsjednik ministar. Prošli smo niz inspekcijskih nadzora, državnih revizija, nikada nije utvrđena niti jedna nepravilnost. O svakom zapošljavanju odlučuje posebno povjerenstvo, ne ja – započinje Marinić. Zaposlenih je, 55, s prosječnom plaćom od 5000 kuna. Što se pivnice tiče, direktor kaže kako su “stali na vrijeme” te da tužba ne postoji.

– Dotacije vlasnika, Županije, Grada i države, su nam 4,4 milijuna kuna, a ukupan prihod 14 milijuna kuna. Putnika je lani bilo 30.000, a ove godine očekujemo rekordnih 60.000 – zadovoljan je Marinić. Inače, 2000 putnika izbrojili su u 2012., a gubitak je tada iznosio 10 milijuna kuna.

– Sve prozivke usmjerene su protiv koncesije, a godinama smo radili na tome da nas netko prepozna. Iskristalizirala su nam se dva investitora, jedan je slovenski konzorcij, a drugi iz Kine. Privatni partner bi uložio u infrastrukturu i donio novo tržište, a nama je nasušno potrebno produženje piste, proširenje cargo skladišta, gdje nije ništa rađeno od 1980., kao i završetak adaptacije putničke zgrade, a to je preko 25 milijuna eura. Država, grad i županija nemaju novca, a samo društvo posebno nema novca. Donijelo bi to i nova zapošljavanja, porast prometa – ističe on. Svi su suvlasnici, dodaje, za koncesiju. Komentar iz ministarstava nismo još uspjeli dobiti.