Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir obišli su gradilište projekta Novi ulaz u Split, nakon čega su izrazili zadovoljstvo napretkom radova. Obišli su radove od izlaza s A1 u Vučevici do tunela Kozjak, koji su u punom zamahu. – U dogovoru s predsjednikom Uprave Hrvatske cesta Ivicom Budimirom, šefom gradilišta i izvođačima, sa zadovoljstvom smo obišli gradilište tunela Kozjak. Nakon ovoga obilaska, možemo reći da smo zaista sretni i ponosni – izjavio je župan Boban.
Dionica od 120 milijuna €
Ukupna dužina tunela je 2525 metara, od čega je glavna cijev već probijena, i to više od 1500 metara, a sekundarna cijev više od 1700 metara. Završetkom tunela promet će se odvijati dvosmjerno kroz jednu cijev, a druga se probija iz sigurnosnih razloga. – Ako prepustimo izvođaču da nas ponovno pozitivno iznenadi, nadamo se da bi probijanje servisne cijevi moglo biti završeno u veljači, a glavne cijevi do travnja, eventualno svibnja iduće godine. Ono što smo vidjeli na gradilištu pokazuje visok stupanj kvalitete. Iako izvođače ne hvalim dok projekt nije završen, ovdje moram reći da ljudi rade vrlo kvalitetno. Nadamo se da ćemo uskoro ugledati svjetlo na kaštelanskoj strani tunela – rekao je Boban i naglasio da je ovaj projekt posebno važan za stanovnike Dalmatinske zagore, ali i za sve ostale jer će služiti kao drugi ulaz u Split.
– Paralelno s ovim, razgovarao sam s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta o ostalim gradilištima u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Radovi na tim lokacijama se zahuktavaju, a polovinom iduće godine očekuje se puštanje u promet nadvožnjaka na solinskoj Širini, što će rasteretiti promet iz Kaštela za iduću sezonu. Također, razgovarali smo o dionici Mravince – TTS. Taj dio je gotov, ali ide dalje od rotora na Mravincima do TTS-a. Plan je da za novu godinu rotor na TTS-u i spoj prema rijeci Žrnovnici budu gotovi, što je preduvjet za nastavak ceste, ključne za obilaznice Trogira, Solina i Omiša – rekao je Boban.
Dotaknuo se i planirane trase ceste koja bi preko Sućurca trebala povezati cestu s budućim mostom koji bi spajao Kaštela i Split. Ona je u županijskim planovima, ali tek u fazi istraživanja. Tek nakon analiza i izrade studije moći će biti ugrađena kao trajna trasa u prostorni plan. Ivica Budimir istaknuo je da je kompletna dionica spoja A1 do Kaštela vrijedna oko 120 milijuna eura.
– Ovdje su trenutačno dva izvođača, Euroasfalt na ovom početnom dijelu i CRBC na ovome dijelu kroz tunel Kozjak, sve dolje do Kaštela. Predstoji nam u prvom kvartalu sljedeće godine raspisati natječaj za zadnjih 600 metara, odnosno za čvor spoja na samu Kaštelansku državnu cestu D8. Time bismo zaokružili ovaj projekt – rekao je Budimir i naglasio i iznio planove vezane za most preko Kaštelanskog zaljeva. Naime, bez njega cijeli projekt nema smisla jer će se gužve s kaštelanske strane na ulazu u Split višestruko povećati izgradnjom tunela i povezivanjem s D8.
Most je u pripremi
– Što se tiče mosta preko Kaštelanskog zaljeva, ponude za idejna rješenja otvaraju se 25. listopada, nakon čega slijedi odabir najpovoljnijeg rješenja i izrada idejnog projekta sa studijom utjecaja na okoliš. Naravno, sama izgradnja tog mosta zahtijeva određeno vrijeme, riječ je o projektu koji će trajati nekoliko godina. Neće to biti realizirano preko noći, ali važno je da znate da su pripremni koraci već ozbiljno pokrenuti – rekao je Budimir. Iznio je podatak da su Hrvatske ceste od 2016. do 2025. godine u Splitsko-dalmatinsku županiju uložile 270 milijuna eura, od toga 170 milijuna eura u gradnje i 100 milijuna u manje rekonstrukcije.
– Ono što nas očekuje u idućih 5-10 godina tri je puta veća investicija od toga. Dakle, oko 735 milijuna eura imamo na popisu projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji – najavljuje Budimir. U prvom kvartalu 2026. najavio je raspisivanje natječaja za dionicu od rijeke Žrnovnice do Stare Podstrane, vrlo važnu trasu koja će, kako tvrdi, riješiti dva ključna prometna čvorišta: Širinu i Stobrečko križanje. Vrijednost te dionice procjenjuje se na oko 120 milijuna eura. Uskoro bi trebali početi radovi na dionici Dugi Rat – Omiš. Izvođač je izabran, čeka se potpis ugovora i uvođenje u posao u roku od nekoliko mjeseci.