Izbornik
Naslovnica Županije Brodsko-posavska
U projekt “S osmijehom u školu 4” bila su uključena 73 učenika iz 29 osnovnih i srednjih škola s područja Brodsko-posavske županije

Djeca koja imaju pomoćnike ravnopravna su s vršnjacima

Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
U županiji brodsko-posavskoj najavljuju da će se projekt provoditi i sljedećih godina te ističu kako im je želja da pomoćnici u nastavi budu sustavno riješeni

Brodsko-posavska županija i ove je godine osigurala kvalitetno školovanje onima koji najviše trebaju pomoć drugih - učenicima s 
teškoćama u razvoju. U projekt “S osmijehom u školu 4” u školskoj 2021./22. godini uključena su bila 73 učenika s posebnim potrebama iz 29 osnovnih i srednjih škola kojima je pomagalo isto toliko pomoćnika u nastavi, uključujući i četiri stručna komunikacijska posrednika. Brodsko-posavska županija osam godina zaredom provodi  projekt “S osmijehom u školu”.

Potrebe sve veće

Sredstva za projekt osigurana su u okviru Europskog socijalnog fonda – Operativnog programa “Učinkoviti ljudski  potencijali” 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta je gotovo 3,2 milijuna kuna, od čega je bespovratnih 2,5 milijuna kuna. Preostali iznos vlastitim je sredstvima sufinancirala Županija, odakle su najavili da će se projekt provoditi i u idućoj školskoj godini.

Župan Danijel Marušić izrazio je zadovoljstvo provedbom programa koji, kako je rekao, predstavlja veliku pomoć i roditeljima i nastavnicima, a prije svega djeci koja idu u školu ravnopravno sa svojim vršnjacima.

– Ta djeca trebaju takve ljude, koji im na koncu omogućuju i da budu bolje obrazovani i bolje uklopljeni u životnu svakodnevicu. Kako je, nažalost, sve više djece kojoj je potreban pomoćnik u nastavi, mi ćemo  ih nastojati sve uzeti u obzir i dobiti potporu za što više njih novim natječajem u idućoj školskoj godini. Stvorile su se čvrste veze između učenika i njihovih pomoćnika i bitno je nastaviti kontinuitet – rekao je župan Marušić.

Dosadašnja iskustva u provedbi projekta više su nego pozitivna. Zahvaljujući asistentima, učenici s teškoćama imaju pomoć u komunikaciji s vršnjacima i nastavnicima te bolju senzornu i motoričku aktivnost. Djeci s motoričkim smetnjama pomoćnici pomažu u kretanju, preuzimanju hrane i pića i obavljanju higijenskih potreba, a kvalitetnije im je organiziran izvannastavni rad. U županiji stoga najavljuju da će se projekt provoditi i sljedećih godina te ističu kako im je želja da pomoćnici u nastavi budu sustavno riješeni.

Dobri obrazovni ishodi

Djeca s teškoćama u razvoju iziskuju kontinuiranu skrb, a asistenti im pomažu da steknu puno više znanja i samostalnosti za budući život. U posljednje vrijeme primijećen je porast potreba za pomoćnicima u školama, zbog čega u županiji kane nastaviti s ovim projektom.

– Jako smo zadovoljni rezultatima projekta i pomoći koju pomoćnici u nastavi pružaju našim učenicima, kako u svladavanju nastavnog plana i programa, tako i u integraciji te djece u razredne odjele. Taj naš trud i rad daju rezultate, a to su zadovoljstvo, sreća i dobri obrazovni ishodi – rekla nam je Anica Vukašinović, pročelnica županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, sport i kulturu.