Izbornik
Naslovnica Županije Šibensko-kninska
Dani hrvatskog pršuta u Šibeniku

'Drniški pršut nam je trenutno najbolji tržišni adut'

Dani hrvatskog pršuta
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Manifestacija Dani hrvatskog pršuta je otvorena za javnost, a okuplja certificirane proizvođače Dalmatinskog, Drniškog, Krčkog i Istarskog pršuta, prvih hrvatskih prehrambenih brendova zaštićenih na EU tržištu

'Dani hrvatskog pršuta' održavaju se 21. i 22. travnja u hotelu D-Resort u Šibeniku. 

"Ponosni smo što je naša županija kolijevka Drniškog pršuta, jednog od prvih hrvatskih brendova zaštićenih na EU tržištu. Pršut je simbol naše tradicije i načina života. Istovremeno, predstavlja i iznimni gospodarski potencijal, naročito u turizmu. Plasmanom naših poljoprivrednih proizvoda kroz turizam možemo osigurati ravnomjerni gospodarski razvoj i zapošljavanje u najosjetljivijim ruralnim područjima. Zato s ponosom podupiremo ovu manifestaciju, kao i brojne aktivnosti usmjerene unapređenju prerađivačke industrije i ruralnog razvoja“, rekao je župan Goran Pauk na konferenciji za medije.

"U Hrvatskoj se proizvede oko 250 – 300 tisuća pršuta godišnje, a na tržištu – posebno u turističkom sektoru - postoji potražnja za još barem 500 tisuća komada. Odavno smo shvatili da moramo prestati brojiti samo noćenja i dolaske. Tih gotovo milijun ljudi koji godišnje posjeti našu županiju negdje mora jesti. Od turizma možemo živjeti samo ako im uspješno ponudimo domaći proizvod. Zahvaljujući sve boljoj organizaciji i sve boljoj kvaliteti proizvoda, certifikaciji i standardizaciji proizvodnje, Drniški pršut nam je trenutno najbolji tržišni adut i kao takav, na listi je prioriteta u razvojnim planovima Šibensko-kninske županije", dodao je župan.

Predsjednik Klastera Hrvatskog pršuta, Darko Markotić naglasio je gospodarski potencijal pršutarske proizvodnje i uloge koju igraju procesi certifikacije i zaštite robnih marki.

"Trenutno se u Hrvatskoj proizvodi 350 tisuća pršuta godišnje ukupne tržišne vrijednosti nešto manje od dvjesto milijuna kuna, a potražnja je u stalnom porastu. Istovremeno se uvozi gotovo dvostruko veća količina. Cilj Klastera je da kroz edukaciju, udruživanje, promociju i organizaciju stručnih i poslovnih skupova ojačamo domaću proizvodnju i dostignemo proizvodnju od  milijun pršuta godišnje. Preduvjet tako ozbiljnog iskoraka je certifikacija proizvodnje i zaštita robnih marki, bez kojih je nemoguće uspostaviti odnose s ozbiljnim trgovačkim lancima, hotelskim kućama i izvoznicima", rekao je Markotić.

Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Dr. Željko Pilić, proizvođač Drniškog pršuta, naglasio je ulogu turizma kao kanala prodaje pršuta, ali i promjena koje su nastupile zaštitom brenda Drniškog pršuta.

"Turizam je izvrstan kanal prodaje. Većinu proizvoda konzumiraju strani turisti, pa možemo slobodno govoriti o izvozu. Godinama je na tržištu vladao nered, različiti uvozni proizvodi, pa čak i šunke i špalete u trgovinama su se sasvim legalno deklarirale kao 'Drniški pršut' što nam je stvaralo nelojalnu konkurenciju. Danas se točno zna koji proizvod i pod kojim uvjetima se smije nazivati 'Drniškim pršutom'. Ima i danas plagijata, ali njih se može lako prijaviti nadležnim inspekcijama, pa je situacija ipak dosta bolja“, dodao je.

Manifestacija je otvorena za javnost, a okuplja certificirane proizvođače Dalmatinskog, Drniškog, Krčkog i Istarskog pršuta, prvih hrvatskih prehrambenih brendova zaštićenih na EU tržištu. Organizator je Klaster Hrvatskog pršuta, udruga tridesetak proizvođača koji zajedno čine preko 90 posto ukupne pršutarske proizvodnje. Održava se uz potporu Šibensko – kninske županije i Turističke zajednice Grada Šibenika, a pod pokroviteljstvom Predsjednice RH, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva gospodarstva, Hrvatske poljoprivredne agencije i Hrvatske gospodarske komore, priopćili su iz Šibensko - kninske županije