Izbornik
Naslovnica Županije Šibensko-kninska
Predstavljen projekt Krka bike

Još jedan turistički adut: 470 kilometara novih biciklističkih ruta

Nacionalni park Krka
1/5
Foto: NP Krka
Na rutama je postavljena propisana cikloturistička signalizacija a posjetiteljima su dostupne i brošure s detaljnim opisom, fotografijama, kartama i GPS koordinatama ruta

U novouređenom posjetiteljskom Centru kretanja u Laškovici predstavljen je projekt Krka bike: 470 km biciklističkih ruta kroz 'Nacionalni park Krka'. 

"Projekt biciklističkih ruta dugogodišnja je vizija Javne ustanove 'Nacionalni park Krka', koja je, na naše veliko zadovoljstvo, sada ostvarena. Želja nam je bila ponuditi raznolikost sadržaja, nove oblike posjećivanja dvadeset devet kilometara postojećih pješačkih staza, NP 'Krka' postaje rekreativna zona za lokalno stanovništvo i nezaobilazno odredište za sve ljubitelje aktivnog boravka u prirodi, pogotovo na srednjem i gornjem toku rijeke Krke, koji, zahvaljujući, pogotovo one koji se odnose na aktivni boravak u prirodi. Nacionalni park 'Krka' ima veliki potencijal kao rekreativno područje. Moramo biti motivator za kretanje svim ljudima koji tu žive i razvijati oblik posjećivanja koji je kompatibilan s resursom kojim upravljamo, a to su upravo pješačenje i biciklizam, koji imaju najmanji utjecaj na prirodu. Za cjelokupni projekt izdvojeno je 454.250 kn, što uključuje, između ostaloga, izradu studije rizika i GPS tragova biciklističkih putova i izradu i postavljanje cikloturističke signalizacije. Vjerujemo da će Krka bike produljiti boravak posjetitelja i na nekoliko dana, što će doprinijeti i održivom razvoju cijelog područja", istaknuo je ravnatelj Javne ustanove 'Nacionalni park Krka' mr. sc. Krešimir Šakić, priopćili su iz NP Krka.

NP Krka Međunarodni dan rijeka Novi turistički adut NP Krka: s vidikovca pogled na Čikolu

U Parku je ukupno četrnaest biciklističkih ruta, od toga pet MTB ili brdsko-biciklističkih, tri Road ili cestovnih i šest Track ruta za ugodnu obiteljsku vožnju. Najduža je takozvana 'kraljevska ruta', 95,1 km duga ruta koja počinje ispred ispostave JU 'NP Krka' u Skradinu, prolazi kroz mjesta Rupe i Kistanje, a završava u Burnumu (rimskom vojnom amfiteatru). Na povratku u Skradin spušta se dva puta u kanjon rijeke Krke (na slap Brljan i Roški slap), te se poslije Laškovice istim putom vraća u Skradin. Najkraća biciklistička ruta, duga 8,6 km, od Skradina uz Krku uzvodno vodi do Skradinskog buka, najljepšeg i najposjećenijeg slapa na rijeci Krki. Rute su formirane kao kružne kako bi omogućile korisniku da se vrati na početnu točku. Staze na nekim lokacijama presijecaju jedna drugu ili idu paralelno, ali nije predviđen prelazak biciklista s jedne staze na drugu.

"Tri su početne i ishodišne točke svih ruta: Ispostava JU 'NP Krka' u Skradinu, posjetiteljski centar u Laškovici i Eko kampus 'Krka' u Puljanima. Cestovnu rutu karakterizira vožnja sportskim cestovnim biciklima po kvalitetnim asfaltiranim cestama, na rutama iznadprosječne ukupne duljine i različitih visinskih profila. Namijenjena je aktivnim sportašima koji traže fizički zahtjevne sportske izazove. Treking & obiteljska ruta predstavlja vožnju treking, brdskim ili city biciklima po asfaltiranim cestama i kvalitetnim makadamskim putovima, s blagim usponima i padovima, bez tehnički zahtjevnih dijelova, a namijenjena je obiteljima s djecom te manje aktivnim rekreativcima svih dobi koji žele uživati u prirodi. Brdsko-biciklistička ruta uključuje vožnju brdskim biciklima po uređenim i neuređenim šumskim stazama, različitim putovima, s usponima i spustovima koji mogu imati i veći nagib. Namijenjena je biciklistima s dobrom fizičkom kondicijom i naprednim vještinama upravljanja biciklom", detaljno je pojasnio rute Marko Fržop, vanjski suradnik na projektu.

Na rutama je postavljena propisana cikloturistička signalizacija, a posjetiteljima su dostupne i brošure s detaljnim opisom, fotografijama, kartama i GPS koordinatama ruta.

"Analizom prijedloga ruta i postojećeg stanja na trasi utvrđene su terenske mogućnosti vođenja staza, moguće dionice i visinski profili postojećih staza, karakteristike javnih prometnih površina kojima rute prolaze i njihova nadležnost. Analiza mogućih ruta izvršena je metodom polaganja predloženih ruta na kartografske podloge i metodom terenskog snimanja ruta uređajem za satelitsko pozicioniranje. Napravljena je i studija rizika, kako bismo omogućili maksimalnu sigurnost u vožnji te je postavljeno preko 300 znakova“, kazao je vanjski suradnik na projektu Ozren Pleše.

Na svakoj od biciklističkih ruta posjetiteljima se otkrivaju spektakularni prizori rijeke, vidikovci s kojih pogled oduzima dah i navodi na razmišljanje o snazi prirode i važnosti njezina očuvanja.

Nacionalni park Krka Veličanstvena priroda Staza prvog Krka polumaratona dobila je službeni certifikat