Ukupno 60 pomoćnika u nastavi za 62 djece s teškoćama u razvoju, u osnovnim i srednjim školama, uključeno je u projekt Europskog socijalnog fonda „Učimo zajedno“ u Osječko-baranjskoj županiji. Riječ je o četverogodišnjem programu koji se s 10 milijuna kuna sufinancira iz Europskog socijalnog fonda i Državnog proračuna RH te s 872.432 kuna iz proračuna Osječko-baranjske županije.
Potrebe su za pomoćnicima, pak, bile i veće pa je Županija pokrenula interni projekt „Pomoćnici u nastavi“ za koji je izdvojeno još milijun kuna. Tako će i preostalih 34 učenika s teškoćama u razvoju dobiti pomoć.
Župan Ivan Anušić posjetio je u četvrtak OŠ „Vladimir Nazor“ u Čepinu, gdje osam pomoćnika u nastavi radi s devet učenika.
- Željeli smo vidjeti kako se u ovom prvom školskom tjednu snalaze i pomoćnici i učenici. Drago mi je bilo čuti da su dosadašnja iskustva isključivo pozitivna, učenici postižu bolje rezultate u nastavi, ostvaruju bolji kontakt s razrednim kolegama i nastavnicima te puno bolje funkcioniraju kao kolektiv. Sredstva za dodatne pomoćnike smo osigurali i ona nikad ne smiju biti upitna, jer sva djeca moraju imati jednaka prava i mogućnosti kad je školovanje u pitanju - rekao je Anušić.
Filip je učenik osmog razreda i pomoćnika u nastavi ima od početka školovanja, čime je zadovoljna njegova majka Snježana.
- Asistent je za djecu poput mog Filipa jedna dodatna sigurnost, ali ne samo djetetu nego i nama roditeljima. Pomaže mu za vrijeme nastave ako ne stigne sve zapisati, podcrtati, dodati nešto što ne može dohvatiti. Učitelji u razredu imaju više učenika i ako bi se posvetili samo jednom djetetu, druga bi djeca gubila nastavni tempo. Zato su asistenti tu, a osim pomoći oko same nastave, pomažu i u socijalizaciji djeteta u razrednom kolektivu. Meni kao roditelju, pružaju mir – poručila je Snježana.
Ivan Šajvan je pomoćnik u nastavi već četvrtu godinu istom dječaku.
- Matija i ja smo odavno uhvatili korak i jako lijepo surađujemo. S obzirom na njegova motorička oštećenja, imamo posla i na satu i pod odmorom. Za vrijeme nastave mu pomognem prepisati sve s ploče, a pod odmorom se spustimo na strunjaču i vježbamo – opisuje on.