Splitsko-dalmatinska županija pozicionirala se lani u sam vrh turističke posjećenosti s više od 2,7 milijuna dolazaka turista i više od 15,1 milijun noćenja, što su porasti od 11 i 12 posto u odnosu na 2015., a slične trendove očekuje i u 2017., posebice slijedom rekordnih 1,3 milijarde kuna investicija u turizmu.
Ocjena je to direktora županijske Turističke zajednice Joška Stelle, koji ističe kako su dobre turističke brojke bilježili tijekom cijele prošle godine, koja je 'kulminirala' u prosincu s rekordnih 33 posto više ili nešto više od 22 tisuće dolazaka turista i 13 posto više ili oko 57 tisuća noćenja.
Stella smatra da je sve to potvrdilo da je Splitsko-dalmatinska županija, odnosno regija srednja Dalmacija turistima zanimljiva tijekom cijele godine.
Split , Podstrana, Makarska... dali važan doprinos
Važan i velik doprinos ukupnom rezultatu županije dao je, kako naglašava, Split, kojeg je samo u prosincu posjetilo 25 posto više turista ostvarivši 6 posto više noćenja, a dobar turistički promet u prosincu i cijele godine imali su i Podstrana, Makarska, Seget, Dugopolje, Supetar, Hvar i drugi, dok je ukupno najviše turista i noćenja bilo iz Njemačke, Poljske, Češke, Slovenije Velike Britanije, Francuske i BiH.
- Ponosi smo na lanjske rezultate, no to je obveza za nove iskorake i ulaganja u povećanje kvalitete usluge, smještaja i turističke infrastrukture. Iako smo tek u prvom dijelu siječnja, već se pripremaju brojni poslovi s ciljem daljnjeg pozicioniranja srednje Dalmacije kao poželjne destinacije za odmor, zabavu i opuštanje tijekom cijele godine - poručuje Stella.
Rekordno visoke investicije
- Splitsko-dalmatinska županija u 2017. je ušla s rekordno visokim investicijama u hotele od oko 1,3 milijarde kuna, zbog čega je to područje i jedno od najvećih turističkih gradilišta u Hrvatskoj i što će na tržište u ovoj godini 'izbaciti' desetak novih hotela čija je gradnja u tijeku - naglašava Stella.
Tako je najavljena investicija od 230 milijuna kuna u gradnju hotela i apartmana u sklopu turističkog kompleksa Romana u Makarskoj, na splitskim Bačvicama se već naziru konture novog boutique hotela Bačvice, čija je vrijednost oko 112 milijuna kuna, dok u hotel Porta Salona u Solinu tvrtka Dolis inženjering ulaže oko 45 milijuna kuna.
Na mjestu nekadašnjeg odmarališta Hrvatskih željeznica u Kaštel Lukšiću s 30 milijuna kuna uređuje se mali luksuzni hotel, u Milni na otoku Braču u Milna hotele i marine Waterman Grupa ulaže oko 105 milijuna kuna, a dosta se radi i na Makarskoj rivijeri gdje se u budući Medora resort u Podgori investira 150 milijuna kuna.
Velike investicije pokrenula je na toj Rivijeri i grupacija Bluesun hoteli ulažući u rekonstrukciju hotela Jadran u Tučepima nešto manje od 100 milijuna kuna, a u hotel Berulia u Brelima oko 10 milijuna kuna. Mali hotel gradi se i u mjestu Duće, kao i nekoliko manjih u Splitu, dok se u hotel Medena ulaže oko 60 milijuna kuna.
Na Braču su u tijeku radovi na produženju piste u zračnoj luci, koja je i do sada bila jedina i najveća zračna luka među hrvatskim otocima, isključujući Krk koja se vodi kao Zračna luka Rijeka.
- Pista se produžuje za više od 300 metara, pa će na nju moći slijetati i veliki avioni sa 150 sjedala, a zračna luke dobiva i novi izgled s novom pratećom infrastrukturom. Time Brač postaje dostupan svima u Europi za sat-dva leta i već se od ove predsezone očekuju Airbusovi zrakoplovi Croatia Airlinesa i drugih avioprijevoznika - iznosi Stella.
Potpore za nove programe i biciklističke staze na 5.000 kilometara
Među aktivnostima same županijske TZ napominje da će i u 2017., kao i svake godine, za potpore turističkim agencijama za nove programe u pred i posezoni izdvojiti bespovratnih 200 do 250 tisuća kuna. Tu se radi o 30-ak DMK ili agencijama za destinacijski menadžment s kojima surađuju zadnje tri godine iz čega je već proizašla brošura s ponudom 120 različitih programa vezanih za kulturni i enogastro turizam te aktivni odmor.
- To će nam produljiti sezonu, ali još nismo zadovoljni, pa ćemo nekima od tih agencija sufinancirati i nastupe na specijaliziranim sajmovima kako bi što bolje plasirali te proizvode i o njima informirali turiste i prije dolaska u destinaciju. Cilj je da ti programi budu razlozi dolaska, među kojima je, primjerice, i već napravljenih 3.500 kilometara biciklističkih staza kojima ove godine planiramo pokriti cijelu Županiju i povećati ih na ukupno 5.000 kilometara, što je i najviše u Hrvatskoj - najavljuje Stella.