U Novskoj planiraju urediti i otvoriti „Željeznički spomen park“, koji bi bio smješten na području nekadašnje Ložionice Novska, danas zapuštenom i devastiranom bivšem pogonu HŽ-a.
Željeznička infrastruktura i objekti koji su nekada bili u funkciji održavanja lokomotiva i vagona, sada su zarasli u korov. Tu se nalazi i nekoliko dizel motornih garnitura i šinobusa, koji su još devedesetih godina prošlog stoljeća ostavljeni na sporednim kolosijecima. Trenutačno su u iznimno lošem stanju, prepušteni vandalima i rezačima sekundarnih metala.
Nekadašnju Ložionicu u Zeleničkoj ulici su obišli gradonačelnik Novske Marin Piletić, zajedno s arhitekticom Jasnom Zmaić iz Zagreba, koja je u postupku izrade elaborata o industrijskoj željezničkoj baštini Hrvatske.
„Pored mogućnosti uređenja i otvaranja „Željezničkog spomen parka“, stavljanjem u funkciju cijelog ovog prostora moguća je i realizacije niza drugih projekta, osim željezničkih eksponata i drugi sadržaji turističke i u funkciji kulturne ponude Novske. Primjera obnove i prenamjene napuštenih željezničkih industrijskih prostora u svijetu ima, a kako bi se krenulo u realizaciju, prvo će trebati puno dobre volje vlasnika Hrvatskih željeznica, a onda potpora europskih fondova i domaćih sredstava.“ – rekao je gradonačelnik Piletić.
Inače, Novska svoj razvoj uvelike duguje upravo željeznici. Novska se prvo spojila željezničkom prugom sa Siskom, a desetak godina kasnije, 29. studenog 1897. godine, Novska se završetkom željezničke pruge u dužini 84,3 kilometra spojila s Dugim Selom i Zagrebom. Bila je to prekretnica u gospodarskom razvoju novljanskog kraja, jer s vremenom Novska postaje jedno od značajnih željezničkih središta.