Brodsko-posavska županija ponovno osigurava kvalitetu školovanja, i to onima koji najviše trebaju pomoć drugih – učenicima s teškoćama u razvoju. Cilj je pomoći im da se osamostale te steknu sigurnost i radne navike.
U sklopu projekta pružanja pomoći u nastavi “S osmijehom u školu 4” ovog je mjeseca raspisan novi javni poziv za pomoćnike u
nastavi, drugi u ovoj pedagoškoj godini. Početkom nastavne godine, kada je projekt odobren, raspisan je natječaj za 70 pomoćnika u nastavi, uključujući i četiri stručna komunikacijska posrednika.
Trud i rad daju rezultate
Novi natječaj raspisan je jer su asistenti u pojedinim školama najavili da zbog pronalaska drugog posla ili iz nekog drugog razloga neće moći nastaviti s radom.
– Željeli smo učenicima s teškoćama u razvoju na vrijeme osigurati nesmetano pohađanje nastavnog plana i programa do kraja ove pedagoške godine. Projektom su ove godine obuhvaćena 73 učenika koji će imati svoje pomoćnike u nastavi u 29 osnovnih i srednjih škola na području županije – kaže Anica Vukašinović, privremena pročelnica županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, sport i kulturu.
Osma je ovo godina kako Brodsko-posavska županija provodi projekt “S osmijehom u školu 4”. Sredstva za projekt osigurana su
u okviru Europskog socijalnog fonda – Operativnog programa “Učinkoviti ljudski potencijali” 2014. – 2020. Ukupna vrijednost
projekta je gotovo 3,2 milijuna kuna, od čega je bespovratnih 2,5 milijuna kuna. Preostali će iznos vlastitim sredstvima sufinancirati Brodsko-posavska županija.
Prema javnom pozivu, na radno mjesto pomoćnika u nastavi šest osoba radit će 25 sati tjedno, uz ugovor o radu na određeno vrijeme, a privremeni posao dobit će i tri stručna komunikacijska posrednika.
– Jako smo zadovoljni rezultatima ovog projekta i s pomoći koju pomoćnici u nastavi pružaju našim učenicima, kako u svladavanju nastavnog plana i programa, tako i u integraciji te djece u razredne odjele. Taj naš trud i rad daje rezultate, a to su zadovoljstvo, sreća i dobri obrazovni ishodi – dodaje pročelnica Vukašinović.
Potrebe sve veće
Dosadašnja iskustva u provedbi projekta više su nego pozitivna. Zahvaljujući asistentima, učenici s teškoćama imaju pomoć u
komunikaciji s vršnjacima i nastavnicima te bolju senzornu i motoričku aktivnost. Djeci s motoričkim smetnjama pomoćnici pomažu u kretanju, preuzimanju hrane i pića i obavljanju higijenskih potreba, a kvalitetnije im je organiziran i izvannastavni rad.
U županiji stoga najavljuju da će projekt provoditi i sljedećih godina te ističu kako im je želja da pomoćnici u nastavi budu sustavno riješeni. Djeca s teškoćama u razvoju iziskuju kontinuiranu skrb, a u posljednje vrijeme primijećen je porast potreba za pomoćnicima u školama.