Tri sjeverne županije – Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka, dobile su Masterplan prometnog razvoja, nastao u okviru 5,2 milijuna kuna vrijednog projekta razvoja integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području regije sjeverne Hrvatske, koji Europska unija sufinancira s 85 posto.
Međimurski župan Matija Posavec rekao je na završnoj konferenciji u Varaždinu da je samo lani kroz Međimursku županiju prošlo više od devet milijuna putnika, a cestom između Čakovca i Varaždina dnevno prođe 16.000 vozila. Masterplan bi trebao omogućiti bolju mobilnost u regiji. Neki su od problema skup javni prijevoz koji utječe i na konkurentnost gospodarstva, loše stanje prometnica, slaba povezanost javnog autobusnog prijevoza sa željeznicom i drugo.
Prijevoz putnika vlakom i autobusom
– Cilj je imati više javnih linija da bi povezanost željezničkog i autobusnog prometa bila što kvalitetnija, a radnici jeftinije i brže putovali na posao – rekao je varaždinski župan Predrag Štromar.
Zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota istaknuo je da je dio problema u cestovnom prometu riješen spajanjem jugozapadnog dijela županije s glavnim gradom.
– Ostali su problemi u istočnom dijelu županije, gdje cestovni promet ne samo da nije povezan sa Zagrebom, nego nije povezan ni s Varaždinom i Čakovcem – dodao je. U sklopu izrade Masterplana iz svake županije izabrano je po jedno pilot-područje primjene integriranog prijevoza putnika vlakom i autobusom. Na području Koprivničko-križevačke županije izabrano je područje Koprivnica – Virje – Ždala, u Varaždinskoj Varaždin – Lepoglava – Trakošćan, a u međimurskoj Čakovec – Mursko Središće – Toplice Sv. Martin.