Pomoćnici u nastavi koji sudjeluju u projektu “Prsten potpore” učenicima s teškoćama u razvoju svakog dana čine život boljim – i lakšim. Zajedničkim radom đaci postižu bolje ocjene u školi, lakše se snalaze i u društvu, a stjecanjem vještina i stručnih kompetencija pomoćnika, onog dana kad završe školu dobivaju bolju poziciju na tržištu rada.
Rade 20 – 24 sati tjedno
U sklopu projekta sada je objavljen javni poziv za zapošljavanje nova 182 pomoćnika u nastavi i jednog stručnog komunikacijskog posrednika za rad, i to za 196 učenika s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama Zagrebačke županije, koje su ujedno i partneri u projektu. Prijave se podnose školama, a otvorene su do 16. kolovoza 2021. godine.
– Pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednik zaposlit će se u 29 osnovnih i 8 srednjih škola kojima je osnivač Zagrebačka županija na nepuno radno vrijeme (minimalno 20, maksimalno 35 sati tjedno) ili puno radno vrijeme – navode u Zagrebačkoj županiji.
Natječajni postupak provode škole, objašnjavaju dalje, koje na svojim web-stranicama objavljuju Natječaj za zapošljavanje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika na određeno vrijeme za nastavnu godinu 2021./2022., a one provode
i selekciju kandidata. A oni moraju imati najmanje četiri godine srednje škole, protiv njih ne smije biti pokrenut kazneni postupak
te moraju, dakako, imati i zdravstvenu sposobnost za obavljanje posla. Potporu pomoćnik može pružati jednom ili dvoje učenika
u istome razrednom odjelu ili različitim razrednim odjelima.
Projekt je ukupne vrijednosti 8,2 milijuna kuna, od čega se očekuje 7 milijuna kuna iz Europskog socijalnog fonda, a ostatak u iznosu 1,2 milijuna bit će osiguran iz proračuna Zagrebačke županije. Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2021./2022.
Inače, projekt „Prsten potpore“ u Zagrebačkoj županiji provodi se sedmu godinu zaredom i omogućava učenicima s teškoćama u razvoju da uz potporu pomoćnika sudjeluju u svim odgojno-obrazovnim aktivnostima, kako u redovnoj nastavi tako i u izvannastavnim aktivnostima te se razvijaju u skladu sa svojim mogućnostima. Nositelj projekta je Zagrebačka županija, a u “trećoj” instanci koja se provodila od 1. kolovoza 2017. do 31. srpnja 2021. godine, partneri na projektu su bile 43 osnovne i srednje škola kojima je ona i osnivač.
Tijekom četverogodišnjeg razdoblja za 245 učenika bilo je angažirano 219 pomoćnika u nastavi i 1 stručni komunikacijski posrednik, za čiji je rad utrošen 21 milijun kuna. Od navedenog iznosa 10 milijuna kuna osigurano je iz Europskog socijalnog fonda, dok je preostalih 11 milijuna kuna osigurala Zagrebačka županija.
“Mi još učimo”
Učenici s poteškoćama u razvoju često imaju problema s ispunjavanjem svojih obveza na nastavi, pa su zato njihovi pomoćnici i više nego vrijedna podrška da steknu bolje rezultate, ali i dobiju veliki porast samopouzdanja. Tome služe projekti poput “Prstena potpore”, a o njegovim pogodnostima u području inkluzivnosti i socijalizacije učenika s teškoćama u razvoju govori i dokumentarni film učenika i nastavnika Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića „Mi još učimo/ We are still learning“. Kratki film, koji je snimljen 2019. godine, dobio je treću nagradu nacionalnog natječaja „Moja inkluzivna priča“ Agencije za mobilnost i programe
Europske unije, a može se pogledati na YouTubeu Županije.