Izbornik
Naslovnica Gradovi Osijek
Grad Osijek

Nova cesta, vrijedna 880.000 eura, Osječane nije stajala ni cent

Radovi su obuhvatili izgradnju ceste u duljini od 283 metra, oborinsku odvodnju, pješačku i biciklističku stazu, javnu rasvjetu, 22 parkirališna mjesta od čega su dva za osobe s invaliditetom, a posađena su i 22 stabla
1/3
Foto: Grad Osijek
Nova intrazonska cesta, od podvožnjaka u Ulici sv. L.B. Mandića do osječkoga autobusnog kolodvora, puštena je u promet u četvrtak

Nakon što je u kolovozu ove godine otvoren novi podvožnjak u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku, proteklog je četvrtka u promet puštena i intrazonska prometnica od podvožnjaka do osječkoga autobusnog kolodvora.

Riječ je o investiciji vrijednoj 880.000 eura, izvijestio je osječki gradonačelnik Ivan Radić te poručio da su radovi gotovi prije roka na dar građankama i građanima Osijeka prigodom božićnih blagdana.

Novac iz EU

– S obzirom na to da je ova cesta nakon rješavanja imovinskopravnih odnosa s tvrtkom Spar Hrvatska ušla u obuhvat projekta izgradnje podvožnjaka, građane Osijeka koštala je nula centi. Iz Kohezijskog fonda sufinancirano je 85 posto sredstava, a 15 posto iz državnog proračuna – rekao je gradonačelnik. Pojasnio je da su radovi obuhvatili izgradnju ceste u duljini od 283 metra, oborinsku odvodnju, pješačku i biciklističku stazu, javnu rasvjetu, 22 parkirališna mjesta od čega su dva za osobe s invaliditetom, a posađena su i 22 stabla.

– Nastavljamo dalje s projektima, a kao što je poznato, prema konsolidiranom proračunu Ministarstva financija, Grad Osijek najuspješniji je grad po povlačenju sredstava iz fondova EU za 2022. godinu. Vjerujem da ćemo približno isti rezultat imati kada dođu podaci za 2023. U ovom trenutku na području grada Osijeka imamo 84 projekta vrijedna 350 milijuna eura, velikom većinom sufinancirana iz fondova EU – kazao je gradonačelnik Radić.

Zahvalio je Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU te Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture na potpori u realizaciji ovoga projekta, koji rasterećuje kružni tok na Đakovštini i povezuje Mandićevu s istočnim dijelom grada rasterećujući gradski prometni tok.

– Radimo u svim gradskim četvrtima i mjesnim odborima. Pri kraju su radovi i u Ulici hrvatskih junaka u Sarvašu – najavio je gradonačelnik Radić koji je dan kasnije otvorio i Ulicu Brune Bjelinskog u Novom gradu.

Marko Tadić, član uprave tvrtke Osijek-Koteks, izrazio je zadovoljstvo brzinom i kvalitetom izvedenih radova.

– Kao građanin koji je 30 godina živio ovdje i često prolazio, istaknuo bih da je otvoriti ovaj dio grada bila super ideja i divna stvar – rekao je Tadić.

Domagoj Mikulić, državni tajnik u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, čestitao je Gradu Osijeku, ali i izvođačima koji prate Grad i Županiju, na realiziranim projektima.

– Posebno mi je drago da naš Osijek i naša županija prednjače u korištenju europskih sredstava, da su na vrijeme prepoznali mogućnosti koje se nude kroz europska sredstva i praktički na svakom dijelu grada možemo vidjeti da se nešto realiziralo kroz gradska i europska sredstva, što definitivno gradski ili županijski proračuni ne bi mogli izdržati – zaključio je Mikulić.

Povijesni projekt

Godinu na izmaku obilježio je povijesni projekt koji su Osječani čekali 50 godina – dovršen je i pušten u promet novi podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku. Stajao je 8,7 milijuna eura pa kada se tome pridoda 880.000 eura za gradnju intrazonske ceste, riječ je o investiciji ukupno vrijednoj 9,5 milijuna eura.

Podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad Osijek, otvoren je koncem kolovoza, četiri mjeseca prije završetka samoga projekta. Riječ je o realizaciji kapitalne investicije kojom se rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti. Radovi su započeli u studenom 2021., a završili su za godinu i devet mjeseci. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, biciklistička i pješačka staza, javna rasvjeta, ali i sanitarno-fekalna i oborinska kanalizacija. Sve to omogućava kontinuirani promet, bez prekidanja prometnih trasa. Nema više opasnosti ni za pješake, koji su prije morali prelaziti preko pružnog prijelaza. Zasađeno je i 57 novih stabala. Što se financiranja tiče, 85 posto novca stiglo je iz Kohezijskog fonda, a 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Grad Osijek iz svoga proračuna za ovu investiciju nije morao izdvojiti niti jedan cent.

TVRTKA IMS Gear ima proizvodne pogone u Njemačkoj, SAD-u, Meksiku i Kini te u svijetu zapošljava oko 3000 radnika. Izuzetno nam je zadovoljstvo da im je nakon Njemačke, u kojoj imaju osam tvornica, iduća destinacija Hrvatska, i to naš Osijek Nakon Njemačke, SAD-a, Meksika i Kine, pogon i u Osijeku Njemački investitor IMS Gear u Osijeku planira zaposliti 300 radnika GRAD će, istaknuo je gradonačelnik, u idućoj godini za kulturu izdvojiti 5,1 milijun eura Radovi na prvoj koncertnoj dvorani u povijesti Osijeka vrijedni 1,7 milijuna eura Nova koncertna dvorana pozicionirat će Osijek na europsku kulturnu kartu GRAD OSIJEK, istaknuo je gradonačelnik, ni u 2024. neće se kreditno zaduživati, ali će u Osijeku u odnosu na ostale velike gradove najviše porasti plaće OSIJEK Osijek proslavio 237. rođendan: "Postignuća su vidljiva svima"