Izbornik
Naslovnica Gradovi Osijek
OSIJEK

Novi osječki niskopodni tramvaji vrijedni 25 milijuna eura

nabava novih tramvaja u Osijeku
1/3
Foto: Grad Osijek
Prvi niskopodni tramvaj u Osijek stiže početkom ožujka 2025., a svih 10 u Osijeku trebaju biti do početka rujna 2025. Proizvodit će ih Končar

Ugovor o nabavi novih niskopodnih tramvaja za potrebe modernizacije tramvajskog voznog parka u Osijeku potpisan je proteklog tjedna u osječkoj gradskoj upravi, u nazočnosti gradonačelnika Ivana Radića i predsjednika Uprave Končara Gordana Kolaka. Ugovor su potpisali direktor GPP-a Goran Pajnić i predsjednik Uprave Končar-Električnih vozila Josip Ninić, a njime se Končar obvezao prvi tramvaj isporučiti za 18 mjeseci.

Kvalitetniji i pristupačniji

– Kao što je poznato, kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti ugovorena je nabava 10 najsuvremenijih niskopodnih tramvaja vrijednih 25 milijuna eura, od čega je bespovratnih gotovo 20 milijuna. Novi osječki tramvaji proizvodit će se u Končar-Električnim vozilima, poduzeću koje se danas ugovorom obvezalo na isporuku prvoga tramvaja za 18 mjeseci, a zadnjega za 24 mjeseca. To bi značilo da prvi niskopodni tramvaj u Osijek stiže početkom ožujka 2025., a svih 10 u Osijeku treba biti do početka rujna 2025. godine. Oni će znatno podići kvalitetu javnog prijevoza u Osijeku. Posljednji novi tramvaji nabavljeni su prije 40-ak godina – istaknuo je osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Uz povećanje kapaciteta, brzine i kvalitete usluge, smanjit će se i negativan utjecaj na okoliš. Novi će osječki tramvaji biti pristupačniji i osobama s invaliditetom.

– Današnji događaj smatramo izrazito vrijednim i poticajnim za domaću industriju – prije svega jer reference na domaćem tlu čine okosnicu izvozne konkurentnosti i općeg nacionalnog gospodarskog rasta. Osijek i Zagreb jedini su hrvatski gradovi koji imaju tramvajski prijevoz, a činjenica da će u oba grada prometovati upravo Končarovi tramvaji, hrvatski proizvod iza kojeg stoje domaći stručnjaci, njihovo znanje i samostalno razvijena rješenja domaće industrije, ponosom bi trebala ispuniti sve nas – rekao je predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak.

Preduvjet za dolazak niskopodnih tramvaja u Osijek je modernizacija tramvajske infrastrukture koja je u tijeku. Njome je predviđena obnova 9,5 km tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže te izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica. Ukupna vrijednost projekta je 35,4 milijuna eura, od čega je iz EU fondova sufinancirano 26,5 milijuna eura. Radovi su započeli sredinom ožujka prošle godine, a trenutna izvršenost radova je na 60 posto ugovorene vrijednosti radova, izvijestio je nakon potpisivanja ugovora osječki gradonačelnik Radić.

– Osijek je stvarno jedan od najboljih, ako ne i najbolji grad po povlačenju sredstava iz EU fondova, i to mi najbolje vidimo u Središnjoj agenciji, gdje provodimo niz projekata. Samo u našoj agenciji s područja grada Osijeka, znači od svih korisnika, pedesetak je osječkih projekata vrijednih preko 200 milijuna eura – istaknuo je, pak, ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić.

– Projekt se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Iznimno nas veseli što je GPP korisnik projekta koji ima svoje rokove koje moramo u zadano vrijeme ostvariti. Idemo dobrim putem i drago nam je što su GPP i Končar sada s nama dalje na tom putu – istaknula je ravnateljica Sektora za EU fondove i strateško planiranje pri MMPI Ina Topić.

I nova remiza

– Iznimno mi je drago da je Končar taj koji će proizvesti tramvaje koje ćemo svi mi u gradu Osijeku koristiti. To je još jedan dokaz da hrvatska pamet, znanje i ruke mogu učiniti čuda – izjavio je zamjenik osječko-baranjskog župana Mato Lukić.

Inače, riječ je o Končarovu modelu 2500. Tramvaj je dugačak 20,8 metara i kapacitet mu je 135 putnika, od čega su 44 sjedeća mjesta.

– Osijek je grad prvog hrvatskog tramvaja koji je sastavni dio našega identiteta. Uz bogatu prošlost, tramvaj kao ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo u Osijeku itekako ima svoju budućnost – zaključio je gradonačelnik Ivan Radić.

Dodao je i kako nema stajanja – u novom europskom financijskom razdoblju Osijek planira i dodatnu modernizaciju tramvajske infrastrukture koja će uključiti i novu remizu.

U NOVU pedagošku godinu osječki vrtići ulaze s novouređenim prostorima, novim namještajem, novom didaktikom i stručnim kadrom 3321 dijete u 164 skupine U Osijeku rekordan broj novoupisanih u vrtiće RADOVI napreduju planiranom dinamikom, a gradonačelnik Radić istaknuo je da je od devet čestica u IT parku zakupljeno njih šest, a u tijeku je i izrada pravilnika za zakup poslovnih ureda u središnjoj zgradi parka Otvorenje se očekuje sredinom siječnja iduće godine Poslovna zgrada pružit će priliku manjim IT tvrtkama da ojačaju PODVOŽNJAK rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti Zauvijek riješen jedan od najvećih prometnih problema Novi podvožnjak u Osijeku pušten u promet prije roka