Izbornik
Naslovnica Vijesti
Sporazum

Integrirani prijevoz putnika od rujna i na riječkom području

1/8
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
Zajednička pretplatna karta bit će uvedena 1. rujna, a mjesečnu kartu moći će koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici

Uvođenje integriranog prijevoza putnika na riječkom području, kojim će se od rujna povezati autobusni i željeznički prijevoz s povoljnijom cijenom za putnike, predstavljeno je u utorak tijekom promotivne vožnje vlakom od Rijeke do Jurdana.

Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke u vlaku su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Ćiković, direktor riječkog Komunalnog društva  Autotrolej Marin Rajčić i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Sporazumom su uređeni suradnja na razvoju integracije HŽ Putničkog prijevoza s ostalim vrstama prijevoza u sustav integriranog prijevoza putnika u Rijeci i poticanje integriranog prijevoza putem zajedničkih pretplatnih karata. Sporazum obuhvaća zajedničke tarife i prijevozne karte,  usklađivanje voznih redova, informiranje putnika, kontrolu karata i razvoj novih prijevoznih usluga.

Labin preuzeo građanski odgoj po riječkom modelu širenje projekta I Labin preuzeo građanski odgoj i obrazovanje po riječkom modelu

Predstavnici Rijeke, Autotroleja i HŽ Putničkog prijevoza potpisali su i Ugovor o poticanju integriranog prijevoza putnika uvođenjem zajedničke pretplatne karte. Zajednička pretplatna karta bit će uvedena 1. rujna, a mjesečnu kartu moći će koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici.  Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata omogućit će se kupnja oko 40 posto jeftnijih karata u odnosu na dosadašnje cijene i odvojeno kupovanje karata za vlak i autobus.

Zajednička mjesečna karta moći će se koristiti u četiri zone za prijevoz vlakom između Jurdana, Rijeke i Škrljeva , na udaljenosti do oko 40 kilometara od Rijeke, te u prvoj zoni gradskog autobusnog prijevoza.

U prvoj željezničkoj zoni su kolodvori i stajališta Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji, u drugoj zoni su Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani, u trećoj zoni su Melnice, Plasei Šapjane, a u četvrtoj Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine.

Iz HŽ Putničkog prijevoza još su istaknuli da su zajedničke prijevozne karte, prije Rijeke, već uvedene u  javnom prijevozu u Splitu i Zagrebu.

Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić rekao je da će prijevoz u Rijeci od rujna, uz bolju cijenu, biti kvalitetniji, a mobinost stanovništva veća. Naglasio je da je slična praksa i u EU, te da će se ta vrsta usluge i dalje razvijati. Nadam se da će građani više putovati javnim prijevozom, rekao je Ukić ističući da su u Splitu i Zagrebu iskustva izuzetna, da je integrirani promet uspješno zaživio i da ima puno korisnika.

Izložba Riječki hoteli – nekad i sad Izložba na Korzu Kratka povijest dvadeset jednog nekadašnjeg riječkog hotela

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel rekao je da je integrirani putnički prijevoz u generalnom urbanističkom planu od 2002. i da se sada počinje ostvarivati te da vlak od jeseni kreće na redovnoj liniji Jurdani – Rijeka – Škrljevo. Jedinstvena karta moći će se nabaviti uz veliki popust, pa vjerujem da će dobar dio ljudi koji su poslom vezani za Rijeku koristiti ovaj način prijevoza, rekao je i dodao da će cjelovita implementacija projekta uslijediti nakon što se na toj dionici izgradi drugi kolosijek. S potpunom implementacijom projekta, kada očekujemo više korisnika vlaka, doći će do potpune reorganizacije Autotroleja, koji će tada više voziti okomito na obalu mora, a ne kao sada vodoravno u odnosu na obalu, jer vjerujemo da će vlak prevoziti glavninu putnika od istočnog do zapadnog dijela grada, rekao je Obersnel.