Izbornik
Naslovnica Vijesti
Master plan integriranog prijevoza

S jednom kartom vlakom i autobusom kroz tri županije

Željeznica
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL/Ilustracija
Ukupna vrijednost projekta izrade master plana iznosila je 5,2 milijuna kuna, svaka od županija izdvojila je oko 260.000 kuna, a preostali veći dio pokriven je iz fondova EU

Sve rjeđi polasci autobusa, čekanje na suncu i kiši, kašnjenja, neklimatizirani vlakovi i autobusi ljeti i nezagrijani zimi, neuređene čekaonice na željezničkim kolodvorima koje, kao u slučaju glavnog kolodvora u Varaždinu, zaposjedaju beskućnici koji tamo odlažu svoju odjeću i hranu... Ne čudi što se sve manje građana odlučuje na vožnju javnih prijevozom, bilo autobusima ili vlakovima. Tri sjeverne županije, Varaždinska kao vodeći partner, Međimurska i Koprivničko-križevačka, dale su izraditi master plan integriranog prijevoza putnika koji je javnosti predstavljen krajem 2016.

Matija Posavec, Željko Kolar, Radimir Čačić Trojica župana o brzoj prugi Vlakom od Čakovca do Zagreba za 50 minuta, a ne tri sata

Ukupna vrijednost projekta izrade master plana iznosila je 5,2 milijuna kuna, svaka od županija izdvojila je oko 260.000 kuna, a preostali veći dio pokriven je iz fondova EU. Građani se pitaju dokle se došlo, a to je zanimalo i županijskog vijećnika Mladena Roginu, koji je varaždinskog župana Radimira Čačića pitao što je učinjeno u protekle dvije i pol godine? Čačić ističe da je master plan donesen za razdoblje od 2017. do 2027., a izradio ga je konzorcij sastavljen od domaćih i stranih tvrtki – Mobilita Evolta Zagreb, Mcrit Barcelona i BSL Transportation consultants Hamburg, izabran na javnom natječaju. Master plan je i podloga za studiju izvodljivosti modernizacije i gradnje nove pruge visoke učinkovitosti Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Zabok, koja će biti ključ regionalnog povezivanja sjeverne Hrvatske sa Zagrebom, a omogućit će i brže i učinkovitije povezivanje manjih mjesta sjeverne Hrvatske. Izrada te studije izvodljivosti, čiji je nositelj HŽ Infrastruktura, u tijeku je i završit će do rujna 2020., kaže Čačić.

U tijeku je i priprema izrade studije nove mreže autobusnih linija za područje triju sjevernih županija, a izrađeni su i prijedlozi za tzv. pilot-linije pa će se tijekom 2020. na dva probna područja u županiji uvesti jedinstvena karta za vlak i autobus. Putnici će tako moći kombinirati oba prijevoza. Istraživanja provedena u sklopu izrade master plana omogućila su i izradu plana povezivanja vlaka i autobusa na području Varaždina, Lepoglave i Ludbrega. Kombinacijom vlaka i autobusa putnici će se samo s jednom kupljenom kartom voziti se na relacijama Varaždin – Lepoglava – Bednja – Trakošćan uz presjedanje u Lepoglavi te Varaždin – Ludbreg – Mali Bukovec, uz presjedanje u Ludbregu.

Modernizacija dionice kroz Brodsko-posavsku županiju Uskoro brži prijevoz putnika i tereta željeznicom od Okučana do Vinkovaca

Ove kombinacije imat će od osam do deset izravnih putovanja između krajnjih odredišta na tim linijama svakog dana. U prvom slučaju put će se skratiti za pet, a u drugom za 15 minuta, a bit će i jeftiniji. Početak tih linija očekuje se u rujnu 2020. – U tri županije presjedanja između vlaka i autobusa bit će usklađena, na glavnim pravcima bit će dvadesetak polazaka u svakom smjeru od jutra do kasno navečer, a sve će to korisnici moći koristiti kupnjom jedinstvene prijevozne karte – kaže Čačić. Sustav karata bit će organiziran zonski, uz sezonske karte. Cijeli taj sustav omogućit će, uvjerava Čačić, dobru povezanost cijele regije, veću kvalitetu života, smanjenje troškova i veću konkurentnost radne snage i cijelog gospodarstva.