Grad Karlovac napravio je Studiju javnog prijevoza putnika na području grada kao podlogu za uspostavu usluge javnog gradskog prijevoza za iduće razdoblje s obzirom na to da sa zadnjim danom 2021. godine istječe Ugovora o koncesiji za obavljanje poslova prijevoza putnika u javnom gradskom prometu koji je Grad Karlovca sklopio s poduzećem Autotransport Karlovac d.o.o. još
1. prosinca 2012. godine. Krajem godine istječe i Ugovor o subvencioniranju javnog gradskog prijevoza na nerentabilnim linijama
za čije održavanje postoji javna potreba, a koji je sklopljen 10. prosinca 2011. godine.
Obvezan sadržaj
Kako bi pomirili sve zahtjeve javnog prijevoza koje ima svoju tržišnu cijenu, ali i koje mora biti dostupno svima, zatim kvalitetu infrastrukture i samih voznih parkova te načina financiranja Grad je uključio niz partnera koji su odgovore na te zahtjeve dali
kroz Studiju koja je nedavno prezentirana javnosti.
– Cilj Studije javnog prijevoza putnika na području grada Karlovca je na temelju analize postojeće prijevozne potražnje,
procjene budućih trendova i financijskih mogućnosti definirati novi optimalni sustav javnog cestovnog prijevoza putnika
na administrativnom području Grada Karlovca. Novi sustav javnog prijevoza definirat će se kroz optimalnu mrežu linija, broj
i lokacije stajališta, broj i vrstu vozila kojima će se odvijati javni prijevoz te broj polazaka na svakoj liniji. Optimalnim sustavom
javnog gradskog prijevoza potrebno je povećati broj korisnika na način da većina stanovnika svih naselja koja čine administrativno područje Grada ima primjerenu uslugu javnog prijevoza, a koji će zadovoljiti potrebe stanovnika kojima je to jedini način prijevoza, ali i poticati ostale na korištenje javnog prijevoza kao održivog načina putovanja – pojašnjavaju u Gradu.
Studija će, zapravo, biti podloga i obvezan sadržaj budućeg Ugovora za obavljanje usluge javnog prijevoza na području Grada Karlovca za sljedeće razdoblje. Njome se analizira šire područje obuhvata prema gospodarskoj i prometnoj funkcionalnosti s obzirom na to da je Karlovac administrativno središte Karlovačke županije u koji svakodnevno gravitira velik broj stanovnika.
Stoga je provedena analiza postojećeg stanja za sve grane prometnog sustava koji egzistira na području obuhvata, a poseban je
naglasak dan javnom prijevozu putnika u komunalnom prijevozu, županijskom te željezničkom prijevozu putnika. U sklopu
analize postojećeg stanja javnog prijevoza putnika detaljno su analizirane sve linije komunalnog prijevoza i pripadajući operativni pokazatelji, stajališta, kolodvori i terminali na području Grada Karlovca, sigurnost sustava javnog prijevoza, sustav informiranja, naplate karate te tarifni sustav.
S obzirom na velik broj županijskih linija i linija željezničkog prijevoza putnika analizirane su važeće dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza te vozni redovi željezničkog prijevoza putnika u svrhu moguće integracije i usklađivanja voznih redova javnog gradskog prijevoza putnika.
Nadalje, analiziran je postojeći vozni park kojim se pruža usluga komunalnog prijevoza te prilagodba sustava javnog prijevoza
ranjivim skupinama korisnika.
Uzeli dostupne podatke
Za potrebe određivanja prijevoznog potencijala analiziran je demografski, gospodarski i turistički aspekt putem dostupnih socioekonomskih i demografskih podataka. U cilju izrade optimalne mreže sustava javnog gradskog prijevoza identificirane
su točke interesa, odnosno važne linije.
Provedeno je i istraživanje javnog mišljenja aktualnih i potencijalnih korisnika s područja obuhvata. Osim anketiranja korisnika provedeni su razgovori s predstavnicima gradskih četvrti i mjesnih odbora te razgovor s predstavnicima Koncesionara.
Prijedlog nove mreže linija podrazumijeva izradu optimalne mreže autobusnih linija na području Grada Karlovca, postojećeg stanja te financijskim mogućnosti Grada Karlovca. Prijedlog nove mreže komunalnih linija temelji se na analizi postojećeg stanja, rezultata analize anketa, prijedloga Predstavnika MO i GČ te ruta županijskih linija i voznih redova vlakova.
Prijedlog optimalne mreže linija uzima u obzir činjenicu da velik broj županijskih i međužupanijskih linija prolazi istim rutama kao
i gradske linije. Također, predložene su aktivnosti u svrhu poboljšanja uređenja prateće infrastrukture, modernizacija voznog
parka, uvođenja sustava nadzora i prikupljanja podataka, uvođenje novih sustava naplate karata te povećanje dostupnosti putnih
informacija.