Izbornik
Naslovnica Gradovi Karlovac
Javni prijevoz oslobađa parkirališta i smanjuje gužve u gradu

Zbog nižih cijena i više linija javni prijevoz u Karlovcu sve popularniji

storyeditor/2025-10-27/autobusi_karlovac_1.jpg
1/3
Foto: Karlovac NOVI MODEL javnog gradskog prijevoza uveden je prije godinu i pol, a prosječno se mjesečno proda karata za 10.000 eura
Grad Karlovac novi model javnog prijevoza, koji provodi s tvrtkom Autotransport, želi učiniti što pristupačnijim građanima pa su neke linije tijekom vremena mijenjane kako bi bile u skladu s potrebama putnika

Javni je prijevoz u svim većim sredinama u Europi najpopularniji način kretanja po gradskoj vrevi, a sve je popularniji i kod nas. Stoga je i Grad Karlovac sklopio ugovor o javnoj usluzi komunalnog linijskog prijevoza na području Karlovca početkom travnja prošle godine s tvrtkom Autotransport Karlovac na razdoblje od tri godine kako bi novim linijama i prihvatljivijom cijenom javni prijevoz učinili što dostupnijim svima: od školaraca, preko zaposlenika, do, posebno, umirovljenika, kojima je javni prijevoz od lanjskog ljeta besplatan.

Manje gužve i zagađenja

Autobusne linije kojima možete do svih dijelova grada i prigradskih područja po povojnijoj cijeni, mnogima je tako postala odlična opcija u kojoj nemaju brige oko pronalaska parkirnog mjesta. U Gradu se nadaju da će ubuduće i više građana koristiti javni prijevoz kako bi se, među ostalim, smanjile i gužve u gradu, a onda i zagađenja. U godini i pola od kako je uveden novi model javnog gradskog prijevoza prosječni mjesečni prihod od prodaje karata iznosi oko 10.000 eura, a u taj iznos uključene su jednokratne, dnevne i mjesečne karte. Iz Grada ističu da se na mjesečnoj razini u prosjeku proda oko 5000 karata.

- Prema Studiji javnog prijevoza putnika na području grada Karlovca iz srpanj 2021., procjena broja putnika bila je nešto opti-mističnija, no sadašnji model temeljen na ugovoru s prijevoznikom omogućuje preciznije praćenje i prilagodbu usluge stvarnim potrebama građana. Sukladno ugovornim obvezama, Grad Karlovac i prijevoznik rade na postavljanju oglasnih ploča i voznih redova na autobusna stajališta. Na području grada nalazi se 300 autobusnih stanica, a na frekventnijim lokacijama već su postavljeni shematski prikazi linija. Razvoj sustava nastavlja se postupno, prateći potrebe korisnika i prometne okolnosti - napominju iz Grada i dodaju da im je digitalizacija javnog prijevoza jedan od važnih ciljeva.

U GRADU je 300 autobusnih stanica, a prate se potrebe korisnika i prometne okolnosti
Foto: Grad Karlovac U GRADU je 300 autobusnih stanica, a prate se potrebe korisnika i prometne okolnosti

- Grad Karlovac kontinuirano radi na razvoju digitalnih alata kojima se građanima olakšava pristup informacijama o mreži linija, polascima i rasporedima, sve u sklopu GIS sustava Grada Karlovca. U suradnji s tvrtkom Autotransport Karlovac planira se i daljnji razvoj digitalnih rješenja, uključujući mogućnost buduće aplikacije za upravljanje i plaćanje karata. Osim toga, u proteklom razdoblju više je puta bilo potrebno prilagoditi pojedine linije ili trase, najčešće na temelju zahtjeva građana, mjesnih odbora i gradskih četvrti te zbog infrastrukturnih radova na području grada. Sve izmjene provedene su s ciljem povećanja učinkovitosti i dostupnosti javnog prijevoza. S obzirom na to da je aktualni ugovor sada približno na polovici trajanja, Grad Karlovac uskoro započinje s pripremama za novu nabavu usluge komunalnog linijskog prijevoza putnika. Na temelju dosadašnjeg iskustva i preciznih operativnih podataka očekuje se da će nova nabava omogućiti još bolju i kvalitetniju organizaciju javnog prijevoza u Karlovcu - ističu u Gradu Karlovcu.

Potrebe građana

Gradonačelnik Damir Mandić kazao je da je u novom sustavu javnog prijevoza predviđeno dvostruko više kilometara vožnje nego prije, gotovo milijun kilometara godišnje, kao i prihvatljive cijene karata, pogotovo dnevne od 1,5 eura jer se nastojalo prepoznati potrebe građana.

– Javni prijevoz je komunalna usluga koju Grad mora osigurati, a s druge strane, ona mora biti, koliko god je to moguće, održiva. U tri godine, na koliko je potpisan ugovor, iz gradskog proračuna bit će izdvojena 3 milijuna eura, bez PDV-a; korištenje javnog prijevoza smanjuje iznos iz proračuna. S vremenom se model prilagođava, a preporuka je svima nama da počnemo koristiti javni prijevoz – kazao je D. Mandić prilikom promocije besplatne usluge javnog prijevoza za sve Karlovčane starije od 65 godina. Usluga je usuglašena s udrugama i strankama umirovljenika u Karlovcu, a interes umirovljenika za ovu je uslugu velik. Još su nam na promociji usluge rekli da je velika stvar da se svi stariji od 65 godina autobusom mogu voziti besplatno, dok su prije imali pravo na subvenciju troškova prijevoza.

– Sada više nemamo brige tko će nas moći voziti do liječnika ili tržnice. Pratimo vozni red i bez brige možemo ići kada i kamo trebamo – rekli su nam umirovljenici.

storyeditor/2025-10-23/Brenta_2_Foto_Edin_Tuzlak.jpg Svečano otvorenje Brenta je nakon obnove postala pravi hram vina UNUTRAŠNJOST će biti prilagođena, s modernim dizajnom, multifunkcionalnim prostorima te tehnički opremljenim sadržajima Prostor nekadašnje Zadruge nekoć je bio gospodarsko i društveno središte vinarstva Započeli radovi na obnovi zgrade Plešivičkog vinogorja storyeditor/2025-10-24/2025_-_velimir_sandor_png__648x432_q85_subsampling-2.jpg Prijam u Županiji Paraatletičaru Velimiru Šandoru uručena nagrada