Izbornik
Naslovnica Gradovi Sisak
Urbana mobilnost

Do 2030. cijela će Radićeva ulica postati pješačka zona

Sisak Radićeva ulica
Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
Plan širenja pješačke zone u Sisku koji je na javnom uvidu izradili su stručnjaci Deloittea i Prometnog fakulteta u Zagrebu

Plan urbane mobilnosti Grada Siska koji je do 23. prosinca na javnom uvidu predviđa širenje pješačke zone u Sisku, u tri faze do 2030. godine.

Iako se u nekim ranijim planovima predlagalo da pješačka zona obuhvati dio Rimske ulice od Trga bana Jelačića do križanja s Ulicom I. K. Sakcinskog, stručnjaci Deloittea i Prometnog fakulteta u Zagrebu predlažu da do 2030. cijela Ulica Stjepana i Antuna Radića postane pješačka zona. Naime, Prva ulica trebala bi ostati prometna radi veze s Vrbinom, kao i za pristup Tomislavovoj ulici preko tog dijela Siska, smatraju prometni stručnjaci.

Tako se predviđa da se, nakon što je ove godine sagrađena pješačka zona u Kranjčevićevoj te Ulici A. i S. Radića do Ulice I. K. Sakcinskog, ona do 2020. godine proširi duž Ulice Stjepana Radića do Trga Ljudevita Posavskog te do 2025. do željezničkog kolodvora. Do kraja 2030. godine, prijedlog je, ispod željezničkog kolodvora osigurao bi se nastavak pješačke zone kroz pothodnik koji je planiran urbanističkim planom uređenja Siska iz 2004.

Odužili se radovi gotovo pet godina

- U slučaju složenosti izvedbe pothodnika predlaže se ispitati mogućnost gradnje pješačkog mosta preko kolosijeka željezničkog kolodvora - piše u planu urbane mobilnosti Siska.

Naime, zbog pothodnika su se gotovo pet godina odužili radovi na rekonstrukciji perona samog kolodvora, stoga je lako moguće da bi pokušaj gradnje pješačkog pothodnika ispod samog kolodvora, prema Ulici Vatroslava Lisinskog, također mogao prolongirati projekt.

Stvaranje veze između Druge ulice i područja sjeverno od kolodvora je poželjno, ističe se u planu, zbog planirane gradnje budućeg Interpretacijskog centra Siscia-Segestica u tvornici Segestica te obližnjeg Arheološkog parka oko čega će se razvijati muzejska četvrt, povezujući arheološke nalaze i industrijsku baštinu.

- Potrebno je naglasiti da je gradnju pješačkog pothodnika ili mosta moguće realizirati znatno ranije, ako se taj projekt uključi adekvatno u realizaciju budućeg Interpretacijskog centra Siscia-Segestica uz pomoć fondova EU i nadležnog Ministarstva kulture - navode autori plana.

Longitudinalne ulice I. K. Sakcinskog, Franje Lovrića i Trg Lj. Posavskog, koji prolaze budućom pješačkom zonom, ostaju s postojećim usmjerenjem.

Autori su svjesni kako će širenje pješačke zone zbog naseljenosti središta grada i brojnih radnih mjesta na tom području prouzročiti probleme zbog ukidanja parkirališnih mjesta. Stoga predlažu da se ispita model sufinanciranja Grada Siska, u idućim fazama gradnje pješačke zone, uređenja tzv. blokovskih parkirališta u unutarnjim blokovima postojećih zgrada.