Izbornik
Naslovnica Gradovi Split
Davor Cvitanović, kandidat za predsjednika uprave:

Dobit Zračne luke Split treba smanjiti i zaposliti više ljudi

Zračna luka Split
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Uz prihode od temeljne djelatnosti trebalo bi se baviti i taksi-uslugama, mjenjačkim poslovima, parkingom, trgovinom...

Na natječaj za predsjednika uprave Zračne luke Split uz Lukšu Novaka, koji tu dužnost obnaša već 24 godine javio se još magistar ekonomskih znanosti Davor Cvitanović, rukovoditelj komercijalne službe i zaposlenik Zračne luke Split od 1986. godine.

– Imamo uspješno poduzeće što se tiče profita i prometne pokrivenosti, imamo više od 105 destinacija unutar Europe te više od 60 komercijalnih kompanija koje operiraju u Zračnoj luci Split, što je više od maksimuma u postojećim kapacitetima. Problem je kako našu organizacijsku strukturu, što se tiče ljudskih i materijalnih resursa, uz pomoć znanosti pripremiti za 21. stoljeće. Gradimo putnički terminal tri puta veći od postojećeg. Trebat ćemo izuzetan organizacijski napor da cijeli međunarodni promet prebacimo na novi putnički terminal. Trebamo novu organizacijsku shemu kao i analitičku procjenu radnih mjesta za nove kapacitete koje moramo pokriti – kaže Cvitanović i dodaje kako splitska Zračna luka ima klasičnu organizacijsku strukturu koja se nije mijenjala od osamdesetih godina.


– Došlo je vrijeme da se organizacijska shema promijeni u funkcionalnu ili projektnu. Treba pojačati kadrove. Infrastrukturom koja je temelj za obavljanje osnovnih djelatnosti bavi se služba koja broji jednog ili dva člana, to se mora promijeniti, neminovna je samostalna ekipirana služba – kazuje Cvitanović. Kada je počeo raditi komercijalne poslove, radili su s 5-10 kompanija, a sada ih imaju 60 i više.

Koncesijski ugovori

– Imamo pozitivne trendove i njima moramo kvalitetno upravljati i razvijati ih – kaže Cvitanović i ističe kako bi se komercijalni sektor, uz prihode od temeljne djelatnosti, trebao baviti prihodima ostalih djelatnosti – zemaljskog prijevoza, taksi-uslugama, mjenjačkim poslovima, bankarskim uslugama, parkingom, rent-a carom, trgovinom, ugostiteljskim uslugama, oglašavanjem, kao i svim ostalim uslugama u okviru zračne luke.

– Za privlačenje novih kompanija treba oformiti fond za marketing i ulagati po svakom putniku određen iznos. Sredstvima iz fonda te koordinacijom sa svim sudionicima u turizmu treba proširiti letenje tijekom cijelog zimskog reda letenja.

Ostali prihodi kompanije sada donose 40% ukupnih prihoda i morali bi se povećati.

Moj je prijedlog da više ne iznajmljujemo naše poslovne prostore, već da idemo na koncesijske ugovore. Podigao bi se prihod – kaže Cvitanović koji upozorava na sive djelatnosti rent-a-cara, za transfere putnika, kao i taksi-usluge. Predlaže da se u okviru zračne luke sagradi hotel za putnike koji bi koristili i drugi gosti, a uveo bi i druge nove usluge putnicima.

Vrijeme za promjene

– Poslovna avijacija segment je na kojem moramo posebno poraditi. Vlastitim snagama stvoriti drugog handling agenta u početku samo za poslovnu avijaciju, kako bi u budućnosti prihvatio cijeli servis. Istovremeno treba tražiti i podupirati drugog handling agenta za goriva, da što prije dođe do realizacije kako bismo podigli kvalitetu servisa i smanjili cijene goriva, a što je značajno za promet Zračne luke Split. Uz sve to treba maksimalno tražiti drugog prijevoznika koji bi imao bazu u Zračnoj luci Split tijekom cijele godine te pozicijom utjecati na dovlačenje tehničkih i školskih letova u zimskom periodu – nabraja Cvitanović.
Zračna luka Split u 2016. imala je prihod oko 320 milijuna kuna, neto dobit od 85 milijuna, što je 26% ukupnog prihoda, čime se ne može pohvaliti nijedna druga Zračna luka.


– Lukša Novak napravio je puno dobrih stvari, ali nakon 24 godine došlo je vrijeme za promjene. Trebamo se više okrenuti znanosti, promijeniti organizacijsku strukturu. Uz ulaganja u infrastrukturu ojačati ljudske resurse. Trebamo zadovoljiti sve norme, standarde, licencije te postići najvišu kvalitetu usluga i sigurnosti uz ostvarivanje optimalnog profita uz timski rad i sinergiju. Dobit moramo smanjiti zapošljavanjem ljudi u okviru Zračne luke kako bismo dobili na jačanju vlastitih kvalitetnih snaga. Sve većim brojem ljudi i djelatnosti u outsourcingu narušava se kvaliteta usluga te s takvom praksom treba prestati. Podigli bismo kvalitetu usluga kao i razinu sigurnosti i svi bismo bili zadovoljni – poručuje Cvitanović.