Izbornik
Naslovnica Gradovi Samobor
Održano 16 STEM radionica u OŠ Milana Langa u Bregani

”Istraživači 21. stoljeća” oduševili učitelje i školarce

Foto: Samobor
Cilj ovog događanja je učenicima osnovnih škola pružiti širi uvid u različite teme i metode istraživanja u prirodoslovlju s posebnim naglaskom na prirodne vrijednosti Hrvatske

U Osnovnoj školi Milana Langa održano je znanstveno-popularizacijsko i edukativno događanje “Istraživači 21. stoljeća” za učenike osnovnih škola i njihove učitelje koje je otvorila gradonačelnica Petra Škrobot.

Na šesnaest paralelnih radionica iz STEM područja osnovnoškolci i njihovi učitelji imali su mogućnost upoznati se sa zanimljivim temama kao što su mimikrija u životinjskom svijetu, prilagodba životinja i njihovo ponašanje, proučavanje različitih vrsta stijena i minerala, slikanje prirodnim pigmentima, prapovijesno posuđe, raspoznavanje ptica po pjevu, virtualni posjet špilji i rudniku, tajne vode u kršu, beskralješnjaci, svjetlucave bakterije, špiljski heroji, šišmiši i špiljske životinje, a bilo je riječi i o atomima, svemiru i astronomskim instrumentima te o špiljama i njihovom istraživanju i zaštiti.

Cilj ovog događanja je učenicima osnovnih škola pružiti širi uvid u različite teme i metode istraživanja u prirodoslovlju s posebnim naglaskom na prirodne vrijednosti Hrvatske. Učitelji su dobili uvid u mogućnosti izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, odnosno terenske nastave u zaštićenim područjima, prezentacijskim centrima i muzejima s naglaskom na STEM područje. Program je realiziralo tridesetak stručnjaka iz raznih ustanova, udruga, instituta, škola i sveučilišta.

– Drago mi je da je grad Samobor domaćin ovog događanja. Važno je kod djece njegovati istraživački duh i poticati ih na 
razmišljanje i bavljenje prirodnim znanostima – rekla je gradonačelnica Škrobot.

Početkom novog tisućljeća, zahvaljujući velikim iskoracima u istraživanjima kognitivnog razvoja djece, dolazi do velikih promjena u obrazovanju, posebice u prirodoslovnom kurikularnom području koje je usko vezano uz brojna nova zanimanja 21. stoljeća. Naglasak je na razvoju kompetencija koje učenici mogu dalje primjenjivati u interdisciplinarnom kontekstu stoga radionice ovog tipa imaju važnu ulogu u edukaciji djece u osnovnim školama o STEM područjima.