Izgradnja kapitalne cestovne infrastrukture u Koprivnici ove će godine biti posve u znaku novih rotora, odnosno kružnih raskrižja. Prema svemu sudeći, gradit će ih se čak četiri.
Pri kraju je, naime, gradnja kružnog raskrižja na spoju Ulice Ivana Mažuranića, Starogradske i Špoljarske ulice kod zgrade koprivničkog HAK-a koje gradi Koming za 668.000 eura. Radovi su počeli potkraj listopada prošle godine.
Nadležnost Hrvatskih cesta
Problematično križanje bit će rekonstruirano i pretvoreno u kružni tok krajem veljače ili početkom ožujka, dakle za nešto više od mjesec dana kad bi moglo biti pušteno u promet. Osim njega, ove bi godine mogla početi i gradnja još dva velika rotora: jednog na Podravskoj magistrali nasuprot Peveca, a drugog na križanju kod Podravkinih silosa na zapadnom ulazu u grad.
Oba spomenuta rotora su u mjerodavnosti Hrvatskih cesta te je Grad partner u investicijama. Rotor na križanju Podravske magistrale i Radničke ceste u Koprivnici posebno je važan za pješake jer ga svakodnevno i uz veliki rizik pješice ili na biciklima prelaze brojni stanovnici prigradskih naselja Draganovca i Starigrada.
Tom prigodom moraju prijeći iznimno frekventnu magistralu, ali i željezničku prugu, i to na mjestu na kojem je to izričito zabranjeno i znakom. Osim toga, na spornom križanju vrlo su česte prometne nesreće. Bilo je ideja da se ispod magistrale i pruge izgradi pješački pothodnik, ali HŽ i Hrvatske ceste nisu na to pristale.
Sad je Grad s državnim tvrtkama koje su nositelji investicije postigao dogovor da se na tom križanju izgradi rotor te pješački prijelaz preko pruge. Tako će za izradu "projektne dokumentacije za izgradnju kružnog raskrižja s pješačkim prijelazom preko željezničke pruge na spoju državne ceste DC2 i Radničke ceste" iz gradskog proračuna biti plaćeno oko 33.000 eura s PDV-om.
U zadnjem kvartalu
Prema neslužbenim najavama, radovi bi mogli bi početi do kraja godine, nakon izrade projekata i ishođenja svih dozvola. Ove bi se godine mogao početi graditi i veliki rotor na križanju Zagrebačke i Varaždinske kod podvožnjaka blizu Podravke. Gradonačelnik Mišel Jakšić nedavno je najavio kako bi izgradnja mogla početi u zadnjem kvartalu ove godine.
Za izradu glavnog projekta za izgradnju tog rotora, u naravi "kružnog raskrižja na spoju državnih cesta DC2 i DC20 te Starčevićeve ulice", Grad je u ovogodišnjem proračunu osigurao također oko 33.000 eura.
A tu je i četvrti rotor, onaj manji na Trgu mladosti blizu središta grada, za čiju je projektnu dokumentaciju predviđeno oko 10.000 eura. Nije poznato hoće li se i to kružno raskrižje početi graditi već ove godine.
Ako je odgovor potvrdan, to znači kako će ova godina u Koprivnici biti zabilježena kao ona u kojoj su se gradila čak četiri rotora.