Održavanjem početne konferencije projekta "Izgradnja i rekonstrukcija južne obale u luci Osijek" učinjen je novi važan korak u stvaranju uvjeta za još kvalitetniji rad Luke Osijek. Naime, Lučka uprava Osijek u siječnju 2023. podnijela je projektnu prijavu pod nazivom "Izgradnja i rekonstrukcija južne obale u luci Osijek", čiji je cilj razviti infrastrukturne projekte u području prijevoza unutarnjim plovnim putovima na sveobuhvatnoj TEN-T mreži. Nakon evaluacije, ona je prihvaćena u lipnju 2023. i Lučkoj upravi Osijek dodijeljeno je 1,489.810,98 eura bespovratnih europskih sredstava u svrhu provođenja projekta.
– Ukupna vrijednost projekta iznosi 2,979.622 eura, pri čemu je polovina iznosa sufinancirana europskim sredstvima, a ostatak iz državnog proračuna. U sklopu projekta izradit ćemo projektnu dokumentaciju za novu lučku infrastrukturu, za kontejnerski terminal te za rekonstrukciju okomite i kose obale u luci. Radovi se izvode na terminalu za rasute terete, a projekt terminala za rasute terete čini neodvojivu cjelinu s ovim dijelom luke. Dakle, rekonstruiramo i gradimo nove terminale i novu infrastrukturu koja će obuhvatiti i ceste i željezničke kolosijeke koji služe luci te kranske staze, ali i cjelokupan sustav vodoopskrbe i odvodnje – kazala je Iva Horvat, ravnateljica Lučke uprave Osijek.
Saborska zastupnica Nataša Tramišak ističe da Luka Osijek, kao međunarodna riječna luka ima izuzetno velik potencijal.
– Njezin plovni put treba biti prohodan, a na tragu te vizije je i Strategija razvitka riječnog prometa u RH u koju je uvrštena Luka Osijek, što joj daje dodatni zamašnjak i poticaj da se nastavi razvijati. U svemu tome infrastruktura je preduvjet i zalog za daljnji rast, posebno u dijelu prijevoza roba, što je i prepoznato u toj Strategiji – kaže Nataša Tramišak.
U sklopu proširenja južne obale planira se izgraditi 100 metara nove vertikalne obale, prijelazna konstrukcija i 230 metara kose obale, rekonstrukcija postojeće vertikalne obale u dužini od 100 metara, budući terminali za paketne, generalne i rasute terete te 220 metara nove vertikalne obale za prekrcaj šećera, žitarica, paketa i kontejnerskog tereta.