Uvođenje novih linija, više polazaka, izmjene na pojedinim trasama te povezivanje Velika Gorice sa željezničkim kolodvorom u
Zagrebu osnovne su novosti u javnom prijevozu na području grada koje donosi Studija reorganizacije lokalnog javnog prijevoza
u Velikoj Gorici.
Potraga za koncesionarom
Studija koju je izradio tim stručnjaka s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te je prije nekoliko dana predstavljena
javnosti u vijećnici Pučkog učilišta. A obuhvaća područje lokalnog prijevoza, dakle onog koji se odvija na administrativnom području Gorice i koji, prema zakonu, mora organizirati Grad, pa se tako sve promjene koje su danas predstavljene tiču upravo lokalnih linija koje okolna naselja povezuju s Goricom.
Glavne novosti, među ostalima, koje prometni stručnjaci predlažu kako bi se poboljšala usluga javnog prijevoza na području Velike Gorice tiču se uvođenja nekih novih linija, izmjene trasa nekih postojećih, povećanja broja polazaka te možda i najvažnije – povezivanje grada sa željezničkim kolodvorom u Zagrebu. Studijom se tako predlaže uvođenje nove četiri linije, i to jedna
kružna linija koja će prometovati na relaciji Velika Gorica – Pleso – željeznički kolodvor, linija za Meridijan 16 te još tri linije kojima se uvodi javni prijevoz do nekih naselja koja taj prijevoz nisu imala, a riječ je o naseljima Gudci, Velika Mlaka i Mičevec.
Ukupan broj linija tako je s dosadašnjih 13 povećan na 16, a povećan je i broj polazaka u radnom danu kao i u danima vikenda. S obzirom na broj putnika, osim autobusima prijevoz bi se obavljao i minibusevima, a Grad Velika Gorica krenut će u potragu za koncesionarom kojeg će natječajem uvjetovati da pruži uslugu novih autobusa.
Studiju je predstavio voditelj katedre za tehnologije gradskog prometa FPZ-a u funkciji izrađivača studije Marko Slavulj istaknuvši kako se radi o većoj reorganizaciji koja Velikogoričanima pruža mogućnost korištenja integriranog javnog prijevoza. Iz analize je uočen neiskorišten potencijal prijevoza putnika željezničkim prijevozom, što je ujedno i rezultat trenutačne organizacije ruta.
– Ono što je pozitivno jest to da se praktički sada povezao željeznički kolodvor, koji do sada nije imao funkciju. Svi u Hrvatskoj
govorimo o integriranom prijevozu putnika, a sada je prilika da to i napravimo – rekao je Slavulj i istaknuo upravo povezanost sa
željezničkim kolodvorom kao osnovnu potrebu koja će Velikogoričanima pružiti brži prijevoz do metropole.
Realizacija na proljeće
HŽ usto nabavlja, dodaje, nove garniture vlakova.
– Tako se mogu pojačati linije i onda bi se automatski smanjile gužve, jer znamo da 60 posto Velikogoričana putuje prema Zagrebu i stvara se golemo zagušenje prema Buzinu. Tako bi se riješio i taj problem, no svrha je unutarnje povezivanje Velike Gorice, gdje
smo detektirali nova naselja koja bi se ovim rješenjem povezala, kao što su Gudci, Mičevec, Velika Mlaka, i omogućili građanima
da dođu u Zagreb javnim prijevozom – objasnio je Slavulj.
Gradonačelnik Krešimir Ačkar istaknuo je i kako je glavna namjera cijelog ovog procesa da se građanima omogući što kvalitetnija usluga, a naglašava i kako se cijena javnog prijevoza neće mijenjati. Dapače, trebala bi biti povoljnija. Cijela bi ova svojevrsna akcija trebala biti realizirana na proljeće. Točni prijedlozi novih linija, starih izmijenjenih i onih koje će ostati nepromijenjene mogu se pronaći na stranicama Grada.