Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković potvrdio je da će se graditi brza cesta prema Koprivnici na sastanku sa županom i gradonačelnicima. – U 2019. godini krenut ćemo s prvom fazom izgradnje te dionice koja ide prema Kloštru Vojakovačkom, a kompletna će se dokumentacija definirati te iste godine budući da je potrebno uskladiti prostorne planove kako bismo imali spreman nastavak za 2020.
Moramo pronaći i izvor financiranja iz fondova EU ili državnog proračuna. Sama će brza cesta biti građena fazno, po jedan trak u svakom smjeru, a planirat će se da u konačnici bude u profilu s četiri traka, kao što je od Križevaca prema Zagrebu. Vrijednost dionice do Kloštra Vojakovačkog, duge 7,5 kilometara, iznosi oko 160 milijuna kuna – rekao je ministar u Koprivnici.
Razgovaralo se i o najvažnijem željezničkom projektu u Hrvatskoj – gradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Križevci. – Projekt ide prema željenoj dinamici, a za nastavak dionice od Križevaca prema Koprivnici i mađarskoj granici, za što je osigurano 300 milijuna eura, raspisan je natječaj.
Do svibnja iduće godine imat ćemo izabranog izvođača. Koprivnica i Križevci bit će spojeni sa Zagrebom najkasnije do kraja 2022. dvokolosiječnom modernom prugom što otvara daljnje mogućnosti, ne samo za brži dolazak u glavni grad nego i za logističke centre – najavio je ministar.
Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić o gradnji brze ceste rekao je da su potpisani ugovori za novelaciju dokumentacije pa će do kraja iduće godine imati kompletnu dokumentaciju i biti spremni za raspisivanje natječaja za radove. – Automatski već ove godine krećemo u izradu studijske dokumentacije dalje prema Koprivnici, odnosno prema granici s Mađarskom.
U programu Vlade predviđen je početak izgradnje ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog i od Farkaševca prema Bjelovaru, što su dva kraja Podravskog ipsilona, a do 2020. počeli bi radovi. Svu dokumentaciju pripremamo za financiranje iz fondova EU, a cilj nam je u sljedećih šest-sedam godina završiti prvu fazu tih projekata na Podravskom ipsilonu.
Vlada je taj projekt odredila kao strateški – rekao je Škorić. Inače, na dnevni red na inicijativu koprivničkog gradonačelnika Mišela Jakšića uvrštena je i točka o upućivanju zahtjeva Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture o nastavku realizacije projekta izgradnje brze ceste. Pozvao je, uz ostale, i saborske zastupnike s područja Podravine i Prigorja da ne glasaju za proračun ako u njemu ne bude i brze ceste.