Legendarni Greenpeaceov brod Rainbow Warrior III, koji već nekoliko dana plovi Jadranom u sklopu međunarodne turneje “Više Mediterana, manje plastike”, danas je ispred dubrovačkog Starog grada između dva pedesetmetarska jarbola izvjesio natpis “No plastic” (“Ne Plastici”). Time je završio svoju plovidbu Jadranom u borbi protiv plastike za jednokratnu upotrebu.
- Neke proizvode poput žličice za kavu ili štapića za uho koristimo doslovno nekoliko sekundi, a kad dospiju u more tamo ostaje stotinama godina. 80 posto plastike u moru dolazi s kopna. Prava je prilika da se tome stane na kraj. EU mijenja propise o otpadu i plastici pa smo pokrenuli peticiju kojom tražimo od ministra Tomislava Ćorića da podrži mjere koje će smanjiti jednokratnu upotrebu plastike i povećati odgovornost proizvođača za takvu plastiku - istaknula je Mihaela Bogeljić, voditeljica kampanje.
Greenpeace poziva građane da potpišu peticiju protiv plastike za jednokratnu upotrebu te da pročitaju izvještaj "Sredozemlje zatrpano plastikom” koji pokazuje da je u svjetskim razmjerima 60-80 posto morskog otpada plastika.
Najezda plastike ubrzano pretvara naša mora u najveće odlagalište otpada na svijetu, ugrožava morske životinje i dospijeva u hranidbeni lanac nakon što se plastika u moru usitni i pretvori u mikroplastiku, priopćili su iz Greenpeacea.
Kampanje za održivo ribarstvo i protiv TE Plomin C
U Sredozemnom moru plastični ostaci pronađeni su u malim ribama, morskim pticama, morskim kornjačama i kitovima. Znanstvenici procjenjuju da Mediteranom već sada pluta 1455 tona plastike, s prosječnom gustoćom od jednog komada na četiri kvadratna metra, čime se Sredozemlje svrstava među najugroženija morska područja.
Brod je u Rijeci bio dva dana otvoren za posjetitelje, a nakon toga je isplovio prema jadranskim otocima. Aktivisti Greenpeacea na Mljetu su izložili desetmetarske rekvizite kako bi zorno prikazali gdje najčešće završava plastika za jednokratnu upotrebu nakon što se poslije kratke upotrebe nađe u smeću. U moru ispred poznate plaže Saplunara plutale su golema boca, čaša i slamka. Nakon Dubrovnika, legendarni Greenpeaceov brod Rainbow Warrior III kampanju nastavlja u Grčkoj i Bugarskoj.
Od svog dolaska u Hrvatsku, Greenpeace je vodio kampanje za održivo ribarstvo, protiv TE Plomin C i eksploatacije nafte iz Jadrana u okviru koalicije “SOS za Jadran” te za korištenje obnovljivih izvora energije.
Nedavnom solarnom turnejom po Istri, Greenpeace je započeo kampanju promoviranja obnovljivih izvora u turizmu, s naglaskom na korištenje solarne energije na Jadranu. Od ove godine, ističu u Greenpeaceu, vode kampanju protiv plastike za jednokratnu upotrebu.