"Tri godine radim i družim se s Josipom, a naša je uloga da integriramo dijete u razred, da ga socijaliziramo i da ga djeca prihvate. U slučaju Josipa to je odlično izvedeno", rekla je Zvjezdana Bursać, učiteljica razredne nastave zaposlena već tri godine kao pomoćnik u nastavi u Osnovnoj školi 'Braća Ribar' u Sisku.
Ove školske godine u sisačkim je osnovnim školama zaposleno ukupno 46 pomoćnika u nastavi i jedan stručni komunikacijski posrednik, a koji u nastavi pružaju podršku za ukupno 52 učenika s teškoćama u razvoju. U OŠ 'Braća Ribar', koja je najveća škola na sisačkom području, je devet pomoćnika u nastavi. Među njima je i Ankica Plavljanić Milojević.
"Povjerenje je put ka uspjehu, a za integraciju djeteta s poteškoćama u razvoju važno je i prihvaćanje djeteta i od nastavnika te šire zajednice, ne samo od učenika u razredu", istaknula je Ankica.
U Sisku su s programom pomoći u školi učenicima s teškoćama u razvoju krenuli još 2008. godine, a od 2014. se u tome priključio Europski socijalni fond iz kojeg se sada financiraju projekti diljem Hrvatske i koji je omogućio da ovakvu pratnju kroz nastavu dobije daleko više učenika nego prije.
"Dva milijuna godišnje smo dobili iz Fonda za naš četverogodišnji projekt „Rukom pod ruku“, a sve kako bi posebno ranjivoj skupini učenika omogućili uvjete za poboljšanje njihovih obrazovnih postignuća, kako bi oni imali iste uvjete nastave kao i drugi, te da se ne izdvajaju pri tome iz razreda", rekao je Goran Grgurač, pročelnik gradskog Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo.