Izbornik
Naslovnica Gradovi Zadar
Grad Zadar

Racionalnim poslovanjem ostvarili višak prihoda od 12,6 milijuna kuna

Branko Dukić
Foto: Grad Zadar
Na kolegiju župana donesen je i prijedlog odluke o socijalnoj skrbi koja će na jednom mjestu objedinjavati sva socijalna prava koja korisnici mogu ostvariti pri Gradu Zadru

Održan je Kolegij gradonačelnika Grada Zadra, Branka Dukića na kojem je izrazio zahvale svima koji su doprinijeli u sanaciji šteta nastalih nakon nevremena 11. rujna.

- Prije prve točke današnjeg dnevnog reda, uz pohvalu svim našim javnim službama, imam potrebu još jednom izraziti zahvalnost svima koji su nam pomogli ili ponudili pomoć za što bržom i učinkovitijom sanacijom šteta nastalih poplavom. Hvala Hrvatskoj vojsci. Hvala vatrogasnim postrojbama iz Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske, Ličko-senjske i Karlovačke županije.  Hvala Crvenom križu i humanitarnoj organizaciji Adra Hrvatska. Hvala ovlaštenim tvrtkama za crpljenje fekalnih voda iz Umaga, Poreča, Pule, Opatije, Splita, Knina, Velike Gorice, Zagreba i Karlovca. Konačno, htio bih i ovako javno zahvaliti novinarima i medijskim kućama koji su pravovremeno i cjelovito izvještavali i prenosili informacije vezane uz nedavnu poplavu i sve njene posljedice s kojima su se suočili naši sugrađani i naša gradska uprava. Nažalost, zadesila nas je elementarna nepogoda u kojoj je pričinjena velika šteta i na javnim objektima, i stambenim objektima naših sugrađana, i gospodarskim subjektima. Štete se i dalje zbrajaju. Od petka, kada je župan službeno proglasio elementarnu nepogodu, počeo je teći rok od osam dana za prijavu šteta pa i ovu prigodu koristim kako bi još jednom obavijestili građane da naš ured za prijavu štete radi svakog dana od 8 do 20 sati, a u subotu ćemo zaprimati ispunjene obrasce do ponoći - rekao je Dukić.

Također, izvijestio je kako je Grad Zadar preuzeo na sebe dovršetak radova u Centru Mocire, no zbog promjena u strategiji razvoja sustava socijalne skrbi koje više ne održavaju otvaranje stacionarne njege, potrebno je preprojektirati dio prostora u Centru Mocire. To će trajati otprilike idućih mjesec dana, nakon čega se očekuje početak radova na izgradnji centra u prvoj polovici 2018. godine.

Jednaki uvjeti za svu djecu u zadarskim dječjim vrtićima

Grad Zadar želi osigurati jednake uvjete za svu djecu u dječjim vrtićima, neovisno o osnivaču. Iz tog razloga potpisan je ugovor sa 22 vrtića drugih osnivača, kako bi se i toj djeci izjednačila cijena participacije koju plaćaju roditelji, a koja sada iznosi 600 kn za prvo dijete u vrtiću, 300 kn za drugo, a za treće i svako sljedeće dijete je besplatno. Na ovaj način se sufinancira boravak preko 1300 djece u privatnim vrtićima u 63 skupine i plaća 126 odgojitelja, kojima je plaća jednaka plaći odgojitelja u gradskim vrtićima. Također, kako bi se kompenzirali smanjeni prihodi koje privatni vrtići imaju nakon pojeftinjenja cijene za roditelje, Grad im dodatno sufinancira  2000 kn po svakoj odgojnoj skupini  te plaća zajednički stručni tim.

Ostvaren višak prihoda nad rashodima

Iz polugodišnjeg izvješća o izvršenju Proračuna Grada Zadra za 2017. godinu bitno je istaknuti da se racionalnim poslovanjem uspio ostvariti višak prihoda nad rashodima u iznosu od 12.692.030,50 kuna. 
Donesen je i prijedlog odluke o socijalnoj skrbi koja će na jednom mjestu objedinjavati sva socijalna prava koja korisnici mogu ostvariti pri Gradu Zadru. Prijedlog odluke će biti stavljen na javnu raspravu tijekom idućih 15 dana, kako bi korisnici i zainteresirana javnost mogli davati svoje primjedbe i prijedloge. Po isteku tog perioda svi prijedlozi će se analizirati, a konačni prijedlog odluke bit će predstavljen Gradskom vijeću, priopćili su iz Grada Zadra.

EU projekti CityMobileNet i RUINS

Pročelnik za EU fondove Šime Erlić predstavio je i nekoliko novih projekata u kojim Grad Zadar sudjeluje. Prvi je CityMobileNet, projekt kojim se izrađuje studija urbane logistike za nekoliko gradova u EU slične veličine kao Zadar. Zadar će ovim projektom dobiti studiju urbane logistike Poluotoka, odnosno prijedlog na koj način riješiti dostavu na Poluotoku na najučinkovitiji način. Za sada se prikupljaju podaci o broju i vrsti  vozila koja ulaze na Poluotok i vremenu zadržavanja, u veljači očekujemo rezultate i ponuđeno rješenje.

Projekt RUINS rade odjel za EU fondove i odjel za kulturu, on se bavi boljom zaštitom ruševina. Zadar je za ovaj projekt nominirao, u suradnji s konzervatorima, crkvicu na Puntamici za koju se pretpostavlja da datira u periodu između 4. i 9. stoljeća. Iz projekta će proizići studijska dokumentacija o najboljem načinu zaštite koja će se onda aplicirati na sredstva Ministarstva kulture.

Treći projekt je Virtual Arch- projekt virtualnog predstavljanja podmorskih arheoloških lokaliteta. U suradnji s Centrom za podvodnu arheologiju, Grad je predložio lokalitet potopljene luke Barbir kod Sukošana za koju će se izraditi 3D model prezentacije za potrebe informiranja građana i turista.

Iz odjela za graditeljstvo izvijestili su kako je od natječajem predviđenih 600 000 kn za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća, nakon provedenog natječaja u svibnju dodijeljeno samo 200 000 kuna zbog nepotpune dokumentacije prijavitelja. Natječaj će se ponoviti kako bi se dodijelio preostali iznos od 400 000 kn. Također je najavljeno arheološko istraživanje prostora na tržnici (povišenje iza TIC-a), koje je potrebno provesti prije nego se može krenuti u uređenje tog prostora. 

Komunalni odjel predaje reciklažno dvorište u Gaženici vrijedno 2,4 milijuna kuna na upravljanje tvrtki Čistoća, kako bi se povukla sredstva iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji sufinancira to dvorište sa 80% vrijednosti.