U sklopu projekta rekonstrukcije vodovoda i odvodnje, u Bjelovaru počinju radovi u dvije ulice u samom središtu grada – u Trumbićevoj i u Ulici Andrije Kačića Miošića. Izvođač radova na odvodnji u Trumbićevoj ulici je koprivnička tvrtka Koming, a ugovorena vrijednost je 146.798,63 eura. Također, Koming će u Trumbićevoj izvoditi i radove na vodovodu čija cijena radova iznosi oko 66 tisuća eura, dok je tvrtka Temporium gradnja iz Zagreba izvođač radova u Ulici A. K. Miošića i vrijednost ugovora je 144.168,27 eura. U sklopu projekta bit će obuhvaćeno ukupno 13 gradskih ulica, a novac je osiguran iz NPOO– a, potvrdili su zamjenik gradonačelnika Bjelovara Igor Brajdić, direktor Vodnih usluga Ivan Ivančić i Saša Tomašić, prometni stručnjak. Prvo Vodne usluge kreću s radovima na odvodnji i vodovoda, a potom Grad preuzima asfaltiranje cesta.
Ulice postaju jednosmjerne
– Najavili smo da 1. srpnja krećemo s Ulicom Ante Trumbića i Andrije Kačića Miošića. To su dvije žile kucavice i uz gradski korzo, rekao bih, dvije najprometnije i najvažnije ulice u samom središtu grada. Tu dnevno prođe pet tisuća automobila i sigurno je to jedna frekventna točka koju ćemo novom prometnom regulacijom pokušati premostiti. Danas ovdje radimo odvodnju u Ulici Ante Trumbića, isto tako i vodovod. To su vrlo opsežni radovi, radovi koji se rade i u Ulici Matije Gupca na Boriku. Znamo u kakvom je stanju tamo cesta i u Trumbićevoj i u Miošićevoj te nakon što Vodne usluge završe sa svojim dijelom, mi ćemo te ceste asfaltirati – pojašnjava zamjenik gradonačelnik Igor Brajdić.
Ulice Ante Trumbića i Andrije Kačića Miošića će za nekoliko mjeseci postati jednosmjerne.
– Znate da smo radili prometnu studiju koja će se primjenjivati. Niti jedna promjena nije jednostavna niti laka. Frekvencija automobilima je jako velika. Parkirališnih mjesta nedostaje i zato ćemo uvesti dodatna parkirališna mjesta pod naplatom. Što želimo postići prometnom odlukom koja će postati aktualna na jesen? Želimo smanjenje kroničnog nedostatka parkirnih mjesta, rasterećenje užeg gradskog središta od automobila, rasterećenje dijela Ulice Ante Trumbića na izlaz u Matice hrvatske, znamo da je tu bilo i smrtnih slučajeva. Zasadit ćemo drveće u Ulici Andrije Kačića Miošića i izgraditi nova parkirna mjesta, zaista će ulica biti nova i moderna, kao i Ulica Ante Trumbića, a ne smijemo zaboraviti ni smanjenje emisije CO2 – pojašnjava zamjenik gradonačelnika Igor Brajdić.
Inače, ovi su radovi prvi korak ka zatvaranju centra grada za promet. Želja je mnogih Bjelovarčana već godinama da se zatvori centar kako bi se dobio pravi trg, bez prometa. To nije tako lako i jednostavno, tvrdi Brajdić, ali ovo je prvi korak koji vodi tome. Prometna studija ima određene nedostatke, poput nedostataka parkirnih mjesta iz kojeg razloga se radi Zeleni centar preko ITU mehanizma. Nakon što se izgradi dovoljno parkirnih mjesta tada će se moći ozbiljno razmišljati o cjelokupnom zatvaranju centra, uvođenju biciklističkih staza za koje sada nema mjesta.
Koordinacija radova s gradom
Ivan Ivančić, direktor Vodnih usluga, objasnio je kako se radi o jednoj od 13 dionica koje će biti financirane diljem grada iz NPOO-a, dok će ostalo će biti iz drugih izvora.
– Želimo da se urede ulice pa da kasnije nemamo problema s infrastrukturom. U Miošićevoj mijenjamo vodoopskrbu u duljini 415 metara, instalacije za odvodnju smo mijenjali prije nekih godinu dana. Ovdje ima 214 metara vodovoda i 298 metara kanalizacije s pripadajućim priključcima. Radovi se koordiniraju s Gradom kako se posao ne bi radio dva puta. Odnosno, da i onaj dio asfaltiranja, točnije povratka u prvobitno stanje ne radimo dva puta, nego ćemo pričekati s uređenjem ulica i onda taj dio asfalta odraditi zajedno s Gradom. Također, Trumbićeva i Miošićeva bit će zatvorene za promet do jeseni, osim za stanare, a isto vrijedi i za Miošićevu, no ona će biti zatvarana i otvarana za promet u sekcijama jer je manji opseg radova pa će to tamo biti izvedivo – detaljan je bio Ivan Ivančić, direktor Vodnih usluga. Na spomenutoj prometnoj studiji radio je Saša Tomašić, prometni stručnjak.
– Riješit ćemo parkirna mjesta kojih kronično nedostaje gradu Bjelovaru. Izmaknut ćemo promet iz centra grada, što je budući cilj da se potpuno izmjesti motorni promet iz centra grada. Dobrobit je višestruka – smanjit ćemo promet, CO2, gužve u gradu. Ovim radovima dobit ćemo dvije ulice koje će biti nove i moderne po mjeri građana – pojašnjava Saša Tomašić.