Izbornik
Naslovnica Gradovi Samobor
Imenovana nova uprava samoborskog Komunalca

Restrukturiranjem Komunalca završena era lošeg poslovanja

Foto: Samobor
Napravljena je i racionalizacija poslovanja u sklopu koje je broj zaposlenih smanjen za oko 10 posto, radnicima na terenu povećane plaće

Zatečeno stanje je bilo u najmanju ruku katastrofalno. Ukupni gubitak gradskog poduzeća Komunalac Samobor iznosio je 9,9 
milijuna kuna, poslovanje je bilo loše i blago rečeno sumnjivo, radnici su bili potplaćeni i ispod minimuma, a u poslovnim knjigama 
je čitav niz različitih mešetarenja, među kojima i jedan privatni stan u vlasništvu Komunalca koji je pod nerazjašnjenim okolnostima prešao u privatno vlasništvo.

– Teško je uopće ukratko objasniti nered i štetu koja se godinama radila u Komunalcu – izjavila je gradonačelnica Petra Škrobot.

Kosturi iz ormara

Ukupni godišnji promet Komunalca je na razini od oko 60 milijuna kuna, a u to su uključene različite djelatnosti, od održavanja nerazvrstanih cesta i javnih površina do groblja, javne rasvjete, parkiranja i gospodarenja otpadom. Nova uprava Komunalca 
na čelu s Renatom Ragužem sada mora izvršiti ogromna ulaganja kako bi se to saniralo. Čeka ih i  investicija u novi vozni park jer 
je potrebno zamijeniti i više od 20 godina stara vozila, a nova će imati i sustav automatskog očitavanja spremnika. Sve to usklađeno je i s novim naprednim sustavom gospodarenja otpadom koji su Grad Samobor i Komunalac predstavili prošli tjedan.

– Primjer novog sustava odvoza otpada pokazuje da kad nešto radimo sami ispočetka onda građani mogu biti sigurni da će imati najbolju moguću i fer uslugu. No problem je kad moramo popravljati godine lošeg poslovanja Komunalca iz prošlosti ili kad imamo neke nevjerojatne situacije poput toga da se u knjigama Komunalca nalazi nečiji privatni stan – izjavio je direktor Renato Raguž i objasnio kako Komunalac u svojoj dugotrajnoj imovini ima nekretninu veličine 47,14 m², knjigovodstvene vrijednost oko 400.000 kuna.

Problem je što je u vlasničkom listu nekretnine upisana privatna osoba, a Komunalac nema nijedan dokument kojim se potvrđuje to vlasništvo. To, međutim, nije jedina sporna situacija s nekretninama u knjigama Komunalca.

Racionalizacija poslovanja

U Komunalcu je stoga napravljena racionalizacija poslovanja u sklopu koje je broj zaposlenih smanjen za oko 10 posto kada se 
uzmu u obzir i zaposlenici koji će u sljedećih nekoliko mjeseci ići u mirovinu. Raskid ugovora je potpisan s djelatnicima koji su uglavnom  radili u administraciji i na srednjoj razini upravljanja, a tako stvorene uštede sada se koriste za povećanje plaća preostalim zaposlenicima, posebno onima na terenu.

Potpisan je i novi kolektivni ugovor na četiri godine, prilagođeniji tržištu rada, s većim pravima za djelatnike u odnosu na prethodni kolektivni. Na pravima radnika nova uprava pokazala je socijalnu osjetljivost i razvijenu empatiju za teške uvjete rada povećavajući naknade za grobare, uvodeći uvećanje za otežane uvjete rada, trostruko veće naknade za rođenje djeteta, pomoć radnicima koji su teže  bolesni i dr.